دیدار مسئولین اتاق اصناف اوز با بخشدار، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش بیدشهر


عبدالله معصوم نژاد رئیس نمایندگی اتاق اصناف شهرستان اوز به اتفاق امام جمعه کوره و علی تیرزن عضو هیت رئیسه این اتاق با بخشدار،اعضای شوراهای اسلامی ودهیاران بخش بیدشهر در خصوص صدور پروانه کسب و شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه و راههای تقویت امورات صنفی کسبه بخش ، دیدار وگفتگو نمودند. 

به گزارش پسین اوز، در این نشست صفدرمنشی بخشدار بیدشهر با ابراز خرسندی از دیدار با شیخ منصوری امام جمعه شهر کوره ، اعضای اتاق اصناف شهرستان و شوراهای اسلامی و دهیاران بخش گفت: نهاد شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان ارکان تصمیم گیری می توانند در روند اداره هر شهر و روستایی تاثیر گذار باشند وی ابراز امیدواری کرد که شوراهای اسلامی ودهیاران بخش بیدشهر بتوانند با تصمیمات قانونی و با خرد جمعی موجبات پیشرفت امور محل را هموار سازند ، وی در ادامه افزود اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته می شوند که در زمینه تحولات اقتصادی و اجتماعی از جایگاه گسترده و موثری در حوزه های مختلف برخوردار هستند و بی تردید تعامل بین صنوف و اتاق اصناف می تواند به تقویت مبانی نظام صنفی در شهرستان کمک شایانی نماید ، بخشدار بیدشهر همچنین با اشاره به نقش تعاونی های تولیدی در توسعه مناطق روستایی گفت: با تشکیل تعاونی های تولیدی در روستاها می‌توان به ایجاد اشتغال وافزایش درآمد مردم و در نهایت به پیشرفت و توسعه مناطق روستایی شهرستان دست یافت وی درپایان اظهار داشت کسبه و بازاریان بخش بیدشهر قطعا تلاش خواهندکرد نهایت تعامل و هرگونه همکاری را بااتاق اصناف شهرستان اوز داشته باشند. دراین نشست شیخ منصوری امام جمعه کوره به نقش کسب و کار در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت اسلام در زمینه تجارت ومعاملات صنفی احکام و مقرراتی مقرر داشته تا با اجرای آنها مردم بتوانند زندگی سالم و خدا پسندانه ای داشته باشند. در ادامه عبدالله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف اوز به نقش و جایگاه مهم اصناف در چرخه اقتصادی جامعه اشاره کرد واین نقش را در رونق اقتصادی شهرو روستا مهم وحائزاهمیت دانست ، وی هدف از این نشست را تشویق کسبه بخش بیدشهر برای اخذ و صدور پروانه کسب دانست و به تشریح موارد مربوط به امور صنفی پرداخت و در ادامه اظهار داشت از بدو فعالیت اتاق اصناف اوز طبق ماده ۱۲ قانون نظام صنفی واحدهای بدون پروانه را شناسایی وتشویق به اخذ پروانه کسب نموده که خوشبختانه توانسته است در این زمینه موفق عمل نماید ، وی از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست کسبه و بازاریان بخش بیدشهر را تشویق به اخذ پروانه کسب نمایند تا فعالیت تجاری آنها در چارچوب نظام صنفی قرار گیرد.عبدالله معصوم نژاد در پایان خواستار حضور حداکثری همه کسبه و بازاریان بخش در انتخابات پیش رو اتحادیه های صنفی شهرستان شدند.
در این دیدار علی تیرزن نائب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران اتومبیل لارستان وعضو هیت رئیسه اتاق اصناف اوز نکات حقوقی عقداجاره و مفاد ماده ۲ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی را بیان کرد واز اجاره دهنده و اجاره کننده در عقد اجاره اماکن تجاری و مسکونی خواست به موارد حقوقی هر عقد اجاره ای دقت کافی داشته باشند.
در این دیدار اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خودرا در خصوص موارد صنفی مطرح ورئیس اتاق اصناف شهرستان اوز به سوالات موردبحث پاسخ داد.
شایان ذکر است در این نشست اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش بیدشهر حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. قابل توجه اداره صمت. واتاق اصناف اوز

    انتظار می‌رفت که اتاق اصناف اوز پس از ارتقا ی اوز. از. لار مستقل شود ولی کماکان به صورت نمایندگی. اداره میشود. واتحادیه های صنفی هم. در اوز انتخاب نشده اند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد