طرح ایجاد استان گلساران به مجلس رفت

پسین اوز

طرح ایجاد استان گلساران به مجلس رفت

به گزارش پسین اوز، و به نقل از میلاد لارستان، طرح تشکیل استان های جدید در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: تقسیم استان ها در راستای تمرکز زدائی و کاهش بوروکراسی اداری مطرح شده است.

وی افزود باید استان های اصفهان، فارس و کرمان به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند. ابوترابی با اشاره به این که نظر مسئولان استان ها ملاک تقسیم بندی نیست اظهار داشت: طرح تشکیل استان های جدید در مجلس مطرح و سپس به شورای نگهبان ارسال می شود. این نماینده مجلس در پایان گفت: طرح استان گلساران در استان اصفهان پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان اجرا می شود و اضافه کرد که چنانچه طرح تصویب شود به نفع استان اصفهان بوده و باعث می شود اعتبارات برخی شهرستان های اصفهان از تهران تامین گردد. سیدمحسن دهنوی نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلام شهر و پردیس و عضو هیات رئیسه مجلس در تاریخ ۱۹ شهریور ۹۹ طرح ایجاد استان گلساران را اعلام وصول کرد.


1 دیدگاه

  1. طرح تشکیل استان های جدید قویا از طرف دولت وتقسیمات کشوری رد شده است این حرفهای نمایندگان مجلس نظرات شخصی است وحد اقل در زمان دولت روحانی هیچ استانی ایجاد نخواهد شد وانگهی ما مردم اوز دوست داریم زیر مجموعه استان پر اوازه وتاریخی فارس باشیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد