ماندگاری پسین اوز در گرو حمایت بیشتر شما

*احمد خضری:  همکاران در نشریه پیشنهاد دادند که بهمن ماه سالگرد نشر اولین نشریه وزین اوز یعنی عصراوز است. بهتر است این بار در این باره مطلبی نوشته شود.

حدود ۱۷ سال ماهنامه عصراوز با صلابت و اقتدار و با مدیریت جمعی منتشر، برای آن زحمت ها کشیده شد. اداره ای برایش به وجود آمد که بسیار منظم و سازمان یافته بود که نمی توان نامی از آن نبرد. تشکیلات اصلی این نشریه را شوراهای سرپرستی که مدیریت کلی را به عهده داشت و شورای نویسندگان که امور نوشتاری را عهده دار بود و توانست ۱۷ سال تمام مطالب نشریه را مدیریت کند و به جز یک سال آن بقیه یعنی حدود ۱۶ سال دبیری شورای نویسندگان به عهده من بود و سعی شد تا آنجائی که امکان دارد طبق قانون و مقررات صحیح، سردبیری نشریه انجام وظیفه کنم. خارج از بحث های حرفه ای همگی به این نشریه دلبستگی پیدا کردیم. یکی از مهمترین ویژگی های عصراوز این بود که طی سال های گذشته بروز برخی مشکلات و چالش ها موجب نشد تا عصراوز به تعطیلی کشیده شود. نشریات محلی شهرهای هم جوار خیلی زود آمدند، درخشیدند و متاسفانه به دلیل کمبود مالی تعطیل شدند. اما میلاد لارستان و عصراوز پایدار و با افتخار برجای ماند. نشریات محلی پیوسته در معرض چالش های درونی و بیرونی هستند و عصراوز هم از این آسیب ها در امان نبود ولی با ویژگی هائی که در گردانندگان آن وجود داشت از این چالش ها سربلند و موفق و پیروز به درآمد تا اینکه در سال ۱۳۹۶ موضوع مسئله مالی مطرح گردید که دیگر توان این نشریه را زدود. نوعی پراکندگی در اعضاء اداره کننده آن به وجود آمد. اما محمدصدیق پیرزاد، عبدالعزیز خضری، علی تیرزن، پروانه پدرام، محسن مهرآوران، حمیرا نامدار و مریم سمیعی آستین ها را بالا زده و مرا مامور به اخذ مجوز کردند و بدین سان نشریه جدید با نام جدید، پرچم عصراوز را محکم ساخت و فقط نامش را به یک نام فارسی و محلی یعنی پسین اوز تغییر داد.

سماجت و استمرار گردانندگان و اینجانب و حمایت بی دریغ عبدالقادر فقیهی، احمد خضریان و سایر دوستان و فرهیختگان جواب داد و پسین اوز از آبان ۹۶ تاکنون سرافراز بدست مردم شریف و محترم می رسد. رویکرد غیر حرفه ای تقریباً به حرفه ای در شرف تبدیل است. تلاش برای تحلیل وقایع به جای خبرهای سوخته، تولید مطالب متنوع، ایجاد صفحات روزنگار، تاریخی، گفتگو و … موجب شده تا برند پسین نزد مخاطبان کمتر از عصر نباشد و اضافه اینکه از هویت مستقل برخوردار شده است. حالا که پسین اوز نه تنها در شهرستان اوز بلکه در دبی، بندرعباس، شیراز، لارستان مورد اعتماد بسیاری از مخاطبان قرار دارد در ادامه راه بار دیگر دچار مشکلی مالی است.

به نظر نگارنده مهمترین راهبرد برای مقابله با این چالش ابتدا شناخت «سرمایه اجتماعی» موجود و حفظ آن است. مهمترین آفتی که رسانه ها و به ویژه رسانه های محلی را در کشور تهدید می کند، بی توجهی به سرمایه اجتماعی رسانه است. رسانه به معنای واقعی کلمه متعلق به مخاطبانش است و مدیران رسانه باید این اعتماد را پاس بدارند و مراقبت کنند تا این اعتماد از دست نرود که تا کنون این مهم از سوی پسین اوز انجام شده و سعی کرده ایم تا از لغزش های اجتماعی مصون بماند و توانسته با تدبیر و تلاش و همگامی با مردم و مسئولان وارد سومین سال گردد و انتظار است که با حمایت شما دهمین سال این نشریه جشن گرفته شود. پسین اوز پیوسته همت و ظرفیت خود را صرف نشر اطلاعات و اخبار، مقالات و یادداشت های فرهنگی و اجتماعی در راستای نیازمندی های شهرستان کرده است.

این نشریه بدون توجه به گرایشات سیاسی افراد، مطالب را در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان اوز و شهرستان های منطقه چاپ می کند و یکی از نکات برجسته و مثبت نشریه پسین اوز چاپ گفتگوهای مردمی است که در این راستا به مخاطبان کمک زیادی شده است.

در پایان باید گفت اگر عصراوز توانست با رایزنی و چاپ مکرر در موضوع آب بالاخره موفق به ورود آب به شهرستان شود در زمان انتشار پسین اوز هم در ادامه این روند کاری والاتر انجام شد و ارتقاء بخش اوز صورت گرفت.

دوستان و عزیزان پسین اوز را باید کمک مالی و معنوی کرد تا پرچم وجودش پیوسته در اهتزاز بماند. ان شاءالله.

*مدیر مسئول


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد