معرفی رشته های دانشکده علوم پزشکی لارستان به داوطلبان آزمون سراسری

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، هر ساله با اعلام نتایج آزمون سراسری یا همان ماراتن کنکور، دانش آموزان به دنبال انتخاب رشته و شهرها و دانشگاه های برتر کشور با تناسب رتبه خود هستند.

گاهی اوقات عدم شناخت کافی از تجهیزات، امکانات و محیط دانشگاه‌ها سبب می شود تا دانشجویان با تصوری غلط از یک شهر و دانشگاه، انتخاب نادرستی را انجام داده و به رغم تحمل مسیری طولانی تا دانشگاه انتخاب شده، از امکانات مورد انتظار خود بهره مند نشوند.

این مورد و موارد دیگری سبب شد تا برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر دانشکده علوم پزشکی لارستان به عنوان یکی از انتخاب های دانش آموزان امروز و دانشجویان فردا در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری، گفتگویی را با خانم دکتر کشتکاران، معاون آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی این دانشکده ترتیب دهیم.

نظر شما مخاطبان را به این گفتگو جلب می کنم.

 دانشکده علوم پزشکی لارستان شامل چند دانشکده است و هر کدام در چه مقاطعی چه رشته هایی را شامل می شوند؟

در ابتدا از زحمات کلیه عزیزانی که تاکنون به رشد و اعتلای این دانشکده خدمت‌ کرده‌اند، سپاسگزاری می کنم و باید گفت تلاش ریاست دانشکده، معاونین و مدیران و کلیه کارشناسان و کارکنان که تاکنون در جهت رشد و تعالی دانشکده کوشیده‌اند ستودنی است.

دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای دو دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) و بهداشت است  که دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لارستان دارای رشته های پرستاری، اتاق عمل در مقطع کارشناسی و هوشبری کارشناسی ناپیوسته است.

دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) در لارستان،شهرجدید، بلوار دکتر دادمان، جنب بیمارستان امام رضا(ع) واقع شده است.

همچنین دانشکده بهداشت اوز دارای رشته های بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی، تغذیه و بهداشت محیط در مقطع کارشناسی است و این دانشکده نیز در لارستان- شهر اوز -۵کیلومتری میدان دانشگاه پیام نور واقع شده است.

 آینده شغلی دانشجویان فارغ التحصیل چیست و محل  اشتغال آنان کجا است؟

آینده شغلی دانشجویان حوزه های سلامت به نیاز و پاسخگویی به سلامت مردم وابسته است. در حال حاضر با توجه به برنامه های تحول در آموزش که از سال ۱۳۹۴ در کشور آغاز شده اهمیت ویژه ای به تربیت نیروهای انسانی متناسب با نیاز مناطق آمایشی داده می شود و تلاش بر این است که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مسیر توسعه ۵ ساله کشور به این مهم توجه کنند.

 آیا درخواستی برای رشته های جدید داشته اید؟

امسال برای اولین بار مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌ بهداشت محیط داریم و پیگیر اخذ مجوز پذیرش رشته های جدید و تاسیس دانشکده های دیگر و تبدیل شدن به دانشگاه در چشم انداز توسعه قرار دارد.

 چه برنامه هایی برای پیشبرد امور آموزشی دانشگاه دارید؟

توسعه رشته های دانشکده‌ها، توانمندسازی اساتید و اجرای برنامه های کشوری توسط این دانشکده و تاکید بر ارتقاء هر چه بیشتر سطح کیفی آموزش، پژوهشی و فرهنگی از جمله برنامه های پیش روست.

 گفتنی است دکتر زهرا کشتکاران دکترای آموزش پرستاری و استادیار دانشگاه است و تاکنون بیش از ۲۰ مقاله علمی، پژوهشی معتبر و کتاب به چاپ رسانیده است.

وی هم اکنون معاون آموزشی،تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان است.


1 دیدگاه

  1. قابل توجه دانشچویان وکنکوری ها

    امسال رشته مهندسی بهداشت محیط به دانشکده بهداشت اوز اضافه شده است رشته بسیار خوب وبرای استخدام وکار مناسب است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد