نشست مدیرکل آموزش و پرورش فارس با فرهنگیان اوز

به گزارش پسین اوز، عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس عصر روز سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸ در جمع گروهی از فرهنگیان شهرستان اوز، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: سابقه وجود هفته وحدت به قبل از انقلاب باز می گردد. وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری در شهرستان سراوان بودند با مفتی اهل سنت آن شهرستان این هفته را پایه ریزی کردند و ما نیز باید وحدت واقعی را در آموزش و پرورش نهادینه و آن را به دانش آموزان تدریس نمائیم.

کما این که شاهد هستیم که مدیریت، آموزش و پرورش شهرستان اوز این موضوع را به خوبی اجرا کرده است. دکتر نجفی با اشاره به این که شهرستان اوز دارای ۲۵۰ خیر مدرسه ساز است گفت: خیرین این شهرستان درک درستی از آینده دارند. وی از رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز امارات «عبدالقادر فقیهی» که در ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان پیشگام شده است به نیکی یاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ارتقاء اوز به شهرستان را به فال نیک گرفت و اضافه نمود که شهرستانی حق مردم بود و از حالا باید قابلیت های خویش را بیشتر نشان دهید. نجفی در بحث رشد آموزش و پرورش اوز از مدیریت و همکاران بویژه معلمان تشکر کرد و اظهار داشت: ما انتظار داریم گمشده آموزش و پرورش را دریابید و آن تربیت است. دانش آموز را باید در زمینه فردی و اجتماعی توانمند ساخت. ما برای تحول به نیروهای تحول گرا نیازمندیم.

دکتر نجفی معلم را شاه بیت تحول در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: امسال خیرین ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده اند. ما در حال حاضر ۴۲۰ طرح فعال داریم که ۱۲۰ طرح مربوط به خیرین است و بهتر است در کنار فرهنگ مدرسه سازی، فرهنگ مدرسه یاری را نیز ترویج دهیم. قبل از سخنان مدیرکل آموزش و پرورش فارس، محمدرضا رضائی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اوز گفت: ۸ هزار و ۲۵۰ دانش آموز در ۸۵ آموزشگاه به وسیله ۴۶۲ همکار فرهنگی تدریس می شود. وی افزود: یکهزار و ۳۵۰ دانش آموز شاغل به تحصیل در شهرستان از اتباع خارجی بوده و ۲۱ آموزشگاه هم غیردولتی فعال است. رضائی عمده مشکلات آموزشی را نیروی انسانی و تامین اعتبار برای بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده دانست.

سکاندار آموزش و پرورش اوز پیشرفت های آموزشی شهرستان را نیز بطور خلاصه اعلام کرد. بهرام رفیعی به عنوان نماینده فرهنگیان، اهم گلایه های معلمان را در زمینه گزینش، مشکلات مالی نیروهای حق التدریس، تمدید مجوز مدارس غیرانتفاعی و عدالت آموزشی و مشکلات هنرستان را اعلام کرد. شیدا زبیری دانش آموز دبستان سعدی هود به شاهنامه خوانی پرداخت و سعید به قرائت قرآن پرداخت. مجری مراسم فرشید بازیاری بود.


1 دیدگاه

  1. در میان این افراد کسی نبود درخواست نماید که برای استخدام معلمان  و دبیران مورد نیاز منطقه  از میان افراد بومی استفاده شود . در اینجور مواقع باید این خواسته ها مطرح شود بازدید مسول مذکور  از ساختن خانه مجانی و زمین چمن  و درخواست ایشان از خیرین برای ادامه فعالیتهای خیرین نوعی کوتاه امدن مردم اوز در قبال خواسته های برحقشان میباشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد