نشست مشترک شورای شهرستان با شوراهای شهر، بخش و روستا، فرماندار، بخشدار و مدیر دفتر نماینده

به گزارش پسین اوز نشست اعضاء شورای شهرستان، روسای شورای شهر و روستاها، بخش، فرماندار، مدیر دفتر نمانده مردم در مجلس، بخشدار مرکزی و مدیران رسانه های شهرستان اوز در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۸ دی ۹۹ در تالار فرمانداری برگزار شد. فتح الله امینی نایب رئیس شورای شهرستان جلسه را با نام خدا آغاز و دستور جلسه را در بررسی مشکلات شوراها و مشکلات آب اعلام کرد.

جعفر راستگو رئیس شورای شهر و شهرستان و عضو هیات رئیسه شورای استان گفت: حلقه اتصال نظام و مردم را باید در شورا جستجو کرده و نقش شوراها در عمران، آبادی و پیشرفت مناطق را بر شمرد. راستگو با اشاره به اختلافات موجود در شوراها گفت: نبود نظارت کافی باعث اختلافات درون شورائی شده است. در حال حاضر سعی می شود تا اختیارات شوراها کمتر شود که از نماینده مجلس درخواست داریم نسبت به این موضوع ورود کرده و نه تنها اختیارات شورا کمتر نشود بلکه سعی گردد اختیارات آنان افزایش یابد. وی بر مدیریت واحد شهر تکیه کرد که باید به صورت قانون درآید. راستگو فعالیت شوراهای چهارم و پنجم اوز را برشمرد و گفت: ارتقاء، ساخت آتش نشانی، دوبانده کردن محور اوز گراش، ساخت سالن امپراطور، سروسامان دادن به پارک نوروز، ساخت سیتی سنتر، ساخت مغازه در قبرستان، حضور در مجامع برای دفاع از حقوق شروندان و غیره را از جمله اقدامات شورای چهارم و پنجم شهر اوز است و افزود: در تاریخ سیاسی و اجتماعی شهر اوز شهرستان شدن بخش اوز در دوره شورای پنجم افتخاری است که هیچگاه فراموش نمی شود و اقدامات آنان با کمک گروهی از دلسوزان نیز فراموش نشدنی است. راستگو در پایان گفت: بودجه برنامه ۴ ساله شورا را تعیین می کند.

فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده مردم در مجلس گفت: مجلس پیوسته حامی شوراها بوده و خواهد بود. از شوراهای روستاها و بخش ها ممنون هستیم که توسط این دفتر پیگیر امور هستند ولی از شورای شهر اوز کمتر تقاضائی دیده شده است. وی توصیه کرد که باید چشم انداز داشته باشیم و به دوره ۴ ساله شورا اکتفا نکنیم. بلکه باید برنامه ریزی داشته باشیم. شریفی با تاکید بر روی ظرفیت ها اظهار داشت دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس جوانی فعال و پیگیر امور هستند و باید از این توانمندی بهره مند شد. وی در پایان گفت: باید از کلیات کمتر صحبت کنیم و بیشتر وارد جزئیات و ملموسات شد.

سینا آقایاری بخشدار مرکزی بر روی کمیته آموزش اعضاء شورا تاکید کرد و گفت: بخشداری مرکزی آمادگی دارد تا در این زمینه همکاری داشته باشد. آقایاری با علام اینکه با ارسال عملکرد دهیاران ما بهتر می توانیم به ضعف ها و قوت ها پی ببریم گفت: تا کنون گزارش عملکرد وجود نداشته است که سعی شده است این موضوع در بخش مرکزی انجام گیرد.

احمد خضری، ابراهیم احمدی، سید شرف الدین حسینی، شاکر عبدی، یعقوب ارتشدار، مرتضی اسماعیلی، محمدشریف حاتمی، محمدنور اسماعیلی نیز دیدگاه های خویش را درباره شوراها، کمبود آب در بخش بیدشهر و غیره مطرح کردند.

در انتها بالاترین مقام سیاسی شهرستان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد سردار دلها شهید سلیمانی تسلیت ایام فاطمیه گفت: ما به ۲ رویداد مهم نزدیک می شویم. از اهالی شهرستان اوز در خواست دارم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فعال بوده و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز افزود: مشارکت کم برای همه خاطره های ناخوشایند به بار می آورد که ان شاءالله امسال با تمام قوا کوشش کنیم تا انتخابات در خور و شاسته مردم داشته باشیم. علی پور اهمیت شوراها را بسیار مهم دانست و گفت: مطالبات مردم از طریق شوراها به ما رسانده می شود. وی ضمن قدردانی از رئیس شورای شهرستان و نماینده مردم در مجلس و مدیر دفتر وی در اوز اظهار داشت: ما توانسته ایم ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم. استاندار، نماینده و مسئولان نگاه ویژه ای به شهرستان اوز دارند. فرماندار اوز ضمن درخواست تعامل بین مردم و مسئولان بیان داشت که تقابل همیشه زیان آور است. وی با تائید از انتقادهای سازنده اظهار داشت من به عنوان فرماندار شهرستان اوز از دکتر حسین زاده، راستگو رئیس شورای شهرستان و شریفی مدیر دفتر نماینده و خیرین کمال تشکر را دارم که تاکنون با من برای استقرار ادارات و غیره همکاری کرده اند. در پایان فرماندار اظهار داشت: در مطالعات جدید در خط دوم آب سد سلمان فارسی بخش بیدشهر هم دیده شده است و در کوتاه مدت ۳ مقوله آب اوز، کهنه و بیدشهر مورد توجه قرار گرفته و انجام می شود. برای اوز خط پمپاژ گراش قوی شده و چاه پشتیبان هم تجهیز و آماده است و برای کهنه و بیدشهر هم اقدامات اساسی صورت گرفته است.

 


1 دیدگاه

  1. قابل توجه مسولین شهرستان اور

    مدتی است که از استقرار ادارات دولتی در اوز خبری نیست وتنها قول داده میشود که بزودی ادارات مهم ثبت اسناد دادگاه میراث فرهنگی وپزشکی قانونی دایر میشود اما کماکان مردم منتظر هستند که هرچه زوتر اقدام شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد