سخنی با نماینده منتخب مردم

*احمد خضری: مردم ۴ شهرستان جنوب شرقی استان فارس (لارستان، گراش، اوز و خنج) نماینده خویش را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند. ما ضمن تبریک و تهنیت و آرزوی موفقیت برای نماینده محترم مجلس باید بگوئیم که وظایف و مسئولیتهای این دوره نمایندگی از ادوار گذشته برای او بیشتر و سنگین تر است. چون در این دوره شهرستان نوپای اوز به جمع سه شهرستان قبلی افزوده شد و طبعاً نماینده جدید در قبال مطالبات شهرستان اوز که مشتمل بر ۲ بخش مرکزی و بیدشهر هم مسئولیت و وظیفه ای را عهده دار است. جناب آقای مهندس حسین حسین زاده شما هم اکنون علاوه بر نمایندگی شهرستان های لارستان، گراش، اوز و خنج دارای نمایندگی عام بوده و در حقیقت نماینده ملت ایران هستید.
بدیهی است نمایندگی شما غیر قابل عزل است یعنی ما انتخاب کنندگان دیگر نمی توانیم شما را عزل کنیم و تا پایان دوره در مجلس حضور دارید. این نمایندگی قائم به شخص شماست و قابل واگذاری به شخص دیگری نیست. گرچه تصور بیشتر انتخاب کنندگان این است که برای رفاه حال آنان کوشا باشید. ولی ما می دانیم که وظیفه اصلی شما قانون گذاری، تفسیر قانون عادی، نظارت بر اجرای قوانین توسط مجریان و غیره است یا به طور خلاصه بر اساس قانون اساسی شما به عنوان نماینده مجلس دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون را بر عهده دارید. به حکم قانون شما می توانید از هر شخص و مقامی توضیح بخواهید و در صورت قانع نشدن از قوه قضائیه کمک بگیرید و بسیاری از موارد دیگر که مردم ۴ شهرستان حوزه انتخابیه شما انتظار دارند در این موارد کوشا باشید. اما در مورد مسائل منطقه ای:
۱ -شهرستان های لارستان، گراش، اوز و خنج از نظر مساحت و قدرت اقتصادی می توانند مانند یک استان کشور باشند. بنابراین کوشش و تقلا در این مورد از مطالبات مردم است. ۲- منطقه ویژه اقتصادی ۳- ساخت راه آهن که هر ۴ شهرستان با آن درگیر شوند و اتصال شیراز – بندرعباس و لامرد را در برنامه داشته باشد. ۴- اتصال آب خلیج فارس به منطقه ۵- رونق بخشی به شهرک های صنعتی این ۴ شهرستان ۶- تقویت دانشگاه های موجود از نظر کیفی و حتی کمی.


و اما در مورد مسائل خاص شهرستان اوز:
حضرتعالی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده اید، می طلبد که باید از شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم آگاهی داشته باشید و مشکلات را لمس کنید. همانطوری که مستحضرید در حال حاضر جمعیت شهرستان اوز، جوان است و برای آنان تا کنون هیچ برنامه و یا اقدامی برای اشتغال، رفاه و سرگرمی جوانان این شهرستان در نظر گرفته نشده است. مردم این خطه از جنوب فارس، همراه با سایر مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش، مردمی متدین، خداجو و زحمتکش و به ویژه قدردان هستند. آنان رنج فراوانی کشیده اند شما به خاطر دارید که برای ارتقاء این بخش چه زحماتی متحمل
شده اند، مردم فقط متکی به خدا و دولتمردان بلند پایه توانستند به حق خودشان برسند. هر چند که دیر رسیدند. بنابراین انتظار است شما صدای مردم این سرزمین در بهارستان باشید و نامهربانی های گذشته تکرار نشود.
مردم شهرستان اوز ساده نیستند، خوش قلب هستند. مردم اعتقاد دارند که صداقت و پاکی ساده لوحی نیست. البته مکر و حیله هم زرنگی محسوب نمی شود. بنابراین باید به این مردم صادق از سوی جنابعالی به عنوان صدایشان در مجلس قانون گذاری پاسخ داده شود. مهندس حسین حسین زاده می طلبد که حضرتعالی به طور مساوی و بر اساس عدالت محوری به فکر شهرستان نوپای اوز هم باشید و یکی از این توجهات را می توان در انتخاب فردی نخبه، با تجربه و اصیل و مردمدار به عنوان مشاور شما در شهرستان اوز استفاده کنید و در این راستا بومی سازی را در سرلوحه کار قرار دهید تا امورات مردم بهتر بچرخد. ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها می تواند یکی از اولویت کاری شما باشد و در پایان با توجه به حضور تعداد زیادی از همشهریان عزیز در کشورهای حوزه خلیج فارس رایزنی و ایجاد ارتباط مسالمت آمیز را از وزارت امور خارجه درخواست کنید تا این عزیزان دغدغه حضور و مشکلات دیگر را نداشته باشند.
اعضای شورای نویسندگان پسین اوز ضمن تبریک مجدد خدمت حضرتعالی برای انعکاس اقدامات شما آماده همکاری هستند.
* مدیر مسئول


2 دیدگاه

  1. اوزی دوستدار منطقه

    با تشکر از نویسنده محترم من پیشنهاد میدهم که در شهرستان اوز چند نفر مرکب از بزرگان وجوانان به عنوان یک هییت به نماینده جدید مشاوره وهمکاری نمایند تا ایشان در جریان مطالبات مردم اوز باشند این کار باید به صورت جدی در اوز پیگیری ودنبال شود قطعا ایشان قبول خواهند کرد اینشالله

  2. چرا نماینده مجلس سعی خودشان نمی کنند برای بخش شدن فیشور،مسله دوم چرا کتابدار و مروج برتر کشوری خانم حقیقت نه بیمه دارند نه حقوق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد