آئین تجلیل داوطلبان برتر هلال احمر شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز  به مناسبت گرامیداشت سالروز جهانی داوطلب در مراسمی از تلاش ها و مشارکت داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر شهرستان اوز در تالار فرمانداری تجلیل شد.

رشیدی رئیس هلال احمر ضمن خیرمقدم گزارشی از جمعیت هلال احمر در حوزه فعالیت های داوطلبان در طول یک سال را بیان کرد. وی هدف اصلی هلال احمر را در حوزه بهداشت، سلامت و حمایت از زندگی انسان ها در طی یک سال اخیر با شیوع بیماری کووید ۱۹  همچنین مشارکت دولت طلبان در کنار دیگر سازمان‌ها و نهادها تلاش و فعالیت های قابل توجهی داشته، طرح  غربالگری در ورودی شهر، طرح حامیان سلامت، طرح ناظران سلامت، توزیع و بسته بندی غذایی کمک های مومنانه، طرح نذر آب و طرح حاج قاسم سلیمانی که همه طرح‌های ملی نیز در شهرستان اوز انجام شده است. رشیدی گفت: همچنین در ادامه ارزیابی های انجام گرفته در سطح کشوری و کسب مقام دوم استانی توسط انجمن اتحاد توسعه شهرستان اوز به عنوان داوطلب حامی برتر  به مدیریت عبدالرحمان صالح معرفی شدند و این نشان از همت و تلاش بزرگواران است که ما امروز از این انجمن ها و سازمان های مردم نهاد تقدیر و تشکر می‌کنیم.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور معاون داوطلبان سازمان هلال احمر استان دکتر قهرمانی و همچنین شخصیت‌های فرهیخته ای که در واقع در تمامی راهها و کارهای انسان دوستانه  پیشرو بوده تشکر نمود. وی گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس یک پایه اصولی برنامه‌ریزی شده است و بر این اساس ها  وظایف انسان دوستانه خود را انجام می‌دهد. وقتی نگاه می کنی مبنای هلال احمر اساس انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، عدم وابستگی و خدمات داوطلبانه و یگانگی شکل گرفته است.  حوادث مختلفی در کشور نیز امکان دارد به وقوع بپیوندد در بحث زلزله، سیل  و بیماری کووید ۱۹ که دچار آن شده‌ایم  هلال احمر به صورت مستمر و داوطلبان آنها خود را نشان دادند و توانستند این نگاه انسان گرایانه داشته باشند و طرح حاج قاسم سلیمانی در کنترل بیماری منحوس کووید ۱۹ و درخشش هلال احمر نیز در این طرح و فعالیتهای سمن ها، سازمان های مردم نهاد و داوطلبین یکی از شاخص‌های ویژه که ما این برجستگی را می‌بینیم و خوشحال هستیم امروز شرایطی فراهم شد که از اقدامات یکساله آنان در حوزه‌های مختلف تشکر شود. علی پور ادامه داد: شما در حوزه‌های مختلفی بازوان توانمند دولت بودید و در کنار مدیریت ستاد بحران شهرستان نیز درخشید و دومین مقام استانی در سطح کشوری را کسب کرده اید و آنچه ما از رشیدی رئیس جمعیت هلال احمر توقع داریم در بحث افزایش مشارکت های مردمی و ارتقای داوطلبین نیز بوده که برنامه‌هایی داشته باشد.

قهرمانی معاون داوطلبان هلال احمر استان گفت: من به نمایندگی از مدیر عامل و اعضای شورای اجرایی استان خدمت رسیده ام و  هدف اصلی علاوه بر بازدیدهای میدانی از فعالیت‌های شعب، شرکت در جلسات شورای اجرایی که هم یک بازوی توانمند در حوزه فعالیت های داوطلبانه جمعیت هلال احمر و نشان و از ارج و قرب و تخصص از توانمندی‌ داوطلبان در امر تصمیم گیری و تصمیم سازی جمعیت هلال احمر حضور داشته باشند و متناظر و متناسب با یکی از تخصص های خودشان ماموریت حوزه کاری خود با شورای اجرایی درمیان بگذارند و از ظرفیت‌های فکری و توانمندی آنها استفاده کنیم است.

وی ضمن تشکر از فرماندار و آشنایی وی با جمعیت هلال احمر، افزود:  جمعیت هلال احمر یک موسسه بشردوستانه است که با سلامت و کرامت انسان‌ها سرکار دارد و آمده است که به انسانها خدمت کند ما افتخار داریم که جمعیت هلال احمر ایران جز ۱۰جمعیت برتر دنیا است.

خواسته بنده از جمعیت هلال احمر اوز این است: ۱- از  ظرفیت های داوطلبان برای راه اندازی مجمع خیرین هلال استفاده شود و از بین۲۶ شعبه در استان فقط دو شهرستان فیروزآباد و کازرون دارای این مجمع هستند که انتظار است که سومین شهرستان که مجمع خیرین آن راه اندازی شود اوز باشد. ۲-هر نوع مشارکت اجتماعی ایرانیان در این شهرستان به صورت ویژه و با تمرکز بر خدمت و درمان کلید بخورد یعنی هلال احمر یک توافق و تفاهم نامه بشردوستانه با کلینیک های تخصصی، بیمارستان‌ها، پزشکان و کادر درمانی برای اینکه بتوانند در مواقع نیاز بیماران نیازمند خود را به این مراکز معرفی کند تا از تخفیف ویژه بهره مند شوند.۳- راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی ۴-  توجه ویژه به سمن ها و سازمان های مردم نهاد در قالب تفاهمنامه همکاری باشد.

در ادامه این آیین مسعود کراماتی شهردار، امیر رضا رضایی،  عبدالرحمان صالح و لیلا پیشدست از خدمات داوطلبان نیز تقدیر و تشکر نمودند.

 در پایان داوطلبان برتر و افتخاری جمعیت هلال احمر اوز با لوح سپاس تقدیر و تشکر شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد