آن شب همه لبخند زدند

به گزارش پسین اوز، شامگاه ۲۳ آبان ۹۸ جنوب استان فارس کانون گرم وحدت، شادمانی و حق و حق شناسی بود. کام مردم با مشارکت اوزی های مقیم کویت، دبی، شیراز، تهران، بندرعباس و… شیرین شد و همراهی اهالی شهرستان های لارستان، خنج، گراش، مهر، لامرد، بندرعباس، جناح، بستک، پارسیان، بندر لنگه و بخش های تابعه این کام را شیرین تر کرد، آن شب همه لبخند می زدند.

بامداد ۲۳ مرداد ۹۸ آتش فراز بخشدار اوز ۲۰ نفر از اعضاء شورا، معتمدان، فعالان و نیکوکاران را به یک نشست ضروری دعوت کرد. در آن نشست چند تن از مقامات استان و شهرستان، احتمال این که شاید بخش اوز ارتقاء یابد نوید و تقاضای آرامش و حفظ وحدت کردند. از فردای آن روز به ابتکار بخشداری ۵ کارگروه اطلاع رسانی، تدارکات، تشریفات، انتظامات و مالی تشکیل و کم و بیش فعال شده و کار کردند. از آن زمان تا ۱۰ مهر ۹۸ حدود ۵۰ روز سخت و بعضا مایوس کننده بر مردم صبور گذشت. ولی اقتدار دولت تدبیر و امید و شجاعت استاندار فارس در ۱۰ مهر ۹۸ هفت شهرستان جدید و دو فرمانداری ویژه در استان فارس متولد شد. در ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۲۳ آبان ۹۸ با تلاش و کوشش ستاد، هیات سوارکاری، اداره ورزش و جوانان حدود ۲۰  سوارکار با اسب های زیبا از میدان بسیج با حرکات موزون و همراه با ساز و نقاره عادل جعفرپور به مقابل شهرداری رسیده و با گروه محمدشریف اناخی که با ساز و نقاره باعث شادی و نشاط بود ادغام و خیابان های اوز را طی کرده و ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه سوارکاران که سه تن زن و بقیه مرد بودند وارد ورزشگاه شهدا شده و مورد استقبال حضار قرار گرفتند.

 در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آئین جشن ارتقاء با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید توسط سلمان قائدی و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. خانواده شهید احمدپور از تابلو نمادین فرمانداری شهرستان اوز رو نمائی و محمدشریف اناخی با آهنگ زیبا و شاد مردم را به وجد آورد. ورزشگاه بزرگ با آتش بازی و فشفشه نورافشانی گردید. محمود محبی رئیس شورا ابتدا پیام تبریک و وحدت بخش امام جمعه را قرائت و سپس به مردم خوشامد گفت. هنرمند شهرمان مهرداد پیشداد ترانه زیبای را اجرا و گروه دختران و پسران با وی گل گندم را به زیبائی اجرا کردند.

عبدالقادر فقیهی خوشحالی خود و اوزی های مقیم دبی را ابراز کردند و برخی از اقداماتش را درباره ارتقاء به اختصار گفت. علی بازگیر و پیشداد پیش پرده ای را اجرا و محمدحسین آتش فراز سپاس مردم اوز را از ارتقاء اعلام کرد. بانوان اوز بطور دسته جمعی به زیبایی سروده زیبائی را که فروغ هاشمی سروده بود به گویش اوزی اجرا کردند.

از کتاب دو جلدی عبداله جانفدا به نام فرهنگ نامه توسط مسئولان رونمائی شد. اجرای موسیقی محلی به سبک آهنگ روزی روزگاری برنامه بعدی بود و سخنرانی جلیل حسنی حقیقی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و دکتر جمشید جعفرپور نماینده شهرستان های اوز، لارستان، خنج و گراش در مجلس و حاج شیخ صالح پردل از علمای منطقه و اجرای ترانه شاد سلمان غفوری نژاد از دیگر برنامه ها بود. راشد انصاری شاعر کشوری اهل دیده بان فداغ شعر طنز خواند.

احمد خضری عضو ستاد و کارگروه ارتقاء به معرفی اعضاء شورا و کارگروه ارتقاء پرداخت. محمدرفیع نامی، میرزینل امیری نژاد، میرهاشم ریاحی، یونس موذنی، ناصر چمن پیرا، خالد خدیوی و رحمت اله دلپسند سروده های خویش را درباره ارتقاء اوز اجرا ضمن اینکه سروده سیلوانا سلمان پور و خالده اسماعیلی نیز پخش و قرائت شد و مسعود فضلی به اجرای ۲ ترانه شاد پرداخت. پایان بخش برنامه سرود دسته جمعی ای ایران همراه با فشفشه بود و از مهمانان در مسجد مصلی با شام پذیرایی شد. آن شب خانه ها، کوچه ها، خیابان ها، مغازه ها، همه و همه لبخند می زدند. گره از چهره و پیشانی همه باز شده بود امید است این شادی ها ادامه یابد چون یک شب به یادماندنی و حماسه آفرین برای مردم اوز در ۲۳ آبان ۹۸ به تصویر کشیده شد.

 


1 دیدگاه

  1. واقعا عالى بود خماسه بود رویا بود خیلى قشنگ بود فقط مجرى باید غرا وقوى تر بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد