آینده روشن است

*احمد خضری: سلام بر یاران، همراهان، دوستان و نیکوکاران زحمات چندین ساله مردم و مسئولان به بار نشست و بخش کهن اوز به شهرستان ارتقاء یافت. ارتقاء بخش اوز و ایجاد شهرستان اوز را از چند جهت مورد بررسی قرار می دهیم:

۱ –یکی از دغدغه های دلسوزان و فعالان که پیوسته فکر آنان را آزار می داد، عدم توجه به بعضی از مقررات و عرف جامعه توسط بعضی از جوانان بود که این مهم با درایت مردم و مسئولان به خوبی کنترل گردید. حتی حدود یک ماه یا بیشتر مانده به اعلام ارتقاء چند نفر که از سوی بخشداری به عنوان گروه اطلاع رسانی منصوب شده بودن در این رابطه کار فوق العاده انجام دادند. یعنی با تشکیل چندین جلسه با اعضاء گروه های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی و توجیه آنان توانستند، پیام ها ارتقاء در گروه ها کنترل و در ایام ماه های عزاداری جوانان و مردم برخویشتن مسلط شوند. دوستی اظهار داشت: این جوانان برای یک مسابقه فوتبال پرسپولیس یا استقلال لااقل در شهر دوری می زدند ولی طوری آنان خود را موظف دانسته بودند که در روز ۱۰ مهر ۹۸ یعنی روز ارتقاء بخش اوز که همزمان با ۳ صفر ۱۴۴۱ هجری قمری بود حتی چراغی را روشن نکرده و در گروه های مجازی با احتیاط بیشتری پیام فرستاند. این عملکرد جوانان و مردم اوز یعنی یک رفتار فرهنگی و مسئولانه که تجلی فرهنگ والای مردم و تمایلات مسئولان و گروه اطلاع رسانی بود. در اینجا از همه عزیزان سپاسگزاری می شود.

۲ – روند ارتقاء بخش اوز که از زمان حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در اوز به صورت رسمی و شورائی شکل گرفت افزون بر ۸ سال به درازا کشید. صبوری مردم اوز را پاس می گذاریم و به فعالان آشکار و پنهان این عرصه و اعضای شوراهای دوران های مختلف و کارگروه و سایر عزیزان و مسئولان خسته نباشید می گوئیم.

۳ –فعالان اجتماعی و اعضای کارگروه ارتقاء بدون ادعا و فقط هماهنگ با اعضای شورا و مسئولان طبق قانون و مقررات دنبال شهرستان شدن اوز بودند و بسیار صادقانه و فعالانه کار کردند که از همه آنان سپاسگزاری می شود.

۴ –کارگروه های اطلاع رسانی، تشریفات، انتظامات، تدارکات و مالی زیر نظر بخشداری و شورا تشکیل و تاکنون کارهای مفید انجام داده اند که در نهایت در تاریخ ۲۸ مهر ۹۸ بنا به ضرورت از گروهای مختلف اقدام به تشکیل ستاد بزرگداشت شهرستان اوز گردید که مسلما عملکرد آنان مطلوب خواهد بود به همه آنان نیز خسته نباشید گفته و برایشان آرزوی توفیق داریم.

۵ –آنچه که امروز برای هر شهروند به عنوان وظیفه مطرح می شود حفظ و پاسداری از دستاوردهای مسئولان و فعالان در ارتقاء بخش اوز و ایجاد شهرستان نوپای اوز است. مسلما تهیه و تدارک زیرساخت های ایجاد فرمانداری و بخشداری مرکزی در مرکز شهرستان و ایجاد بخشداری در مرکز بخش بیدشهر می تواند راههای دستیابی به اهداف را هموار تر سازد.

۶ – مردم اوز پس از استقرار فرماندار باید بتوانند چون گذشته تعامل و رابطه با مقام فرماندار را ایجاد و در تحکیم آن کوشا باشند. فرماندار می تواند در راس شهرستان بسیاری از خواسته های مردم را برآورده سازد.

۷ –فرماندار محور و ستون استوار شهرستان جدید التاسیس اوز است. بنابراین شهرستان شدن یعنی استقلال، یعنی برخورداری از تسهیلات دولت، یعنی حضور وجود رفاه در شهرستان یعنی راحت تر شدن زندگی مردم.

۸ –تا حالا ما برای تاسیس هر اداره و یا دفتری اگر درخواست داشتیم، اولین پاسخ مسئولان از ما ایجاد فرمانداری بود. حالا که به این مهم دست یافتیم این بهانه و شرط حذف شده است. بنابراین برای ایجاد ادارات ضروری در مرکز شهرستان اقدام شود.

۹ –روز ۱۰ مهر ۹۸ روزی است که در تاریخ سیاسی و اجتماعی این منطقه رقمی مهم و اثرگذار است. در این رابطه پیشنهاد می شود یکی از معابر عمومی شهر و یا شهرستان را به نام دهم مهر نامگذاری شود. حتی پیشنهاد می شود که روز ۱۰ مهر به نام روز شهرستان اوز نامگذاری و یا یادمانی همه ساله برپا شود.

۱۰ –بنابراین فرماندار شهرستان جدید اوز، وظایف و مسئولیت های سنگینی را نسبت به سایر شهرستان ها دارد. زیرا این شهرستان جدید بوده و هدف از شهرستان شدن این بوده که از محرومیت بدرآید و صاحب ادارات و دفاتر برای خدمتگذاری به مردم شود. اما فرماندار نباید واهمه داشته باشد. چون این مردم صبور و نیکوکار پیوسته پای کار هستند و اگر حس کنند مسئولی آنان را یاری می دهد آنان نیز مسئول را همراهی می کنند.

۱۱ –به امید روزهای آینده برای دستیابی به هدف شهرستانی گرچه مردم اوز پیوسته امیدوارند و باید بنویسم که، امید به پروردگار کارها را آسان می کند. چون همه می دانیم نهنگ یونس را نخورد، کارد اسماعیل را نکشت، آتش ابراهیم را نسوزاند، دریا موسی را غرق نکرد، آری اگر خدا بخواهد همه چیز امکان دارد. ناامید نیسیتم، آینده روشن از آن ماست.

*مدیر مسئول


2 دیدگاه

  1. همشهری دلسوز خواهان پیشرفت اوز

     با تشکر از تهیه این گزارش و تشکر از همشهریان عزیز اوز که با اعلام شهرستان شدن توانستند عقلانیت بخرج بدهند و قبل از هراقدامی به فضا و شرایط روز  و ایام  سوگواری توجه نمودند . در مورد نامگذار محلی بنام روز دهم مهر بنده با این پیشنهاد  ارایه شده در گزارش موافق  نیستم و معتقدم  در سمت شرق اوز یعنی روبروی دانشگاه آزاد شهرداری میدانی بنام دهم مهرماه با نمادی ساده و زیبا و کم هزینه احداث شود  که ساخت این میدان مشکلات عبور و مرور ترافیکی در این محل روبروی دانشگاه  را نیز بر طرف میشود و باید با اینکار چند  هدف و منظور را دنبال کرد و هر مسافر یا وسیله نقلیه ای که از این میدان عبور میکند این سوال در ذهنش تداعی یا مورد پرسش قرار میگیرد که علت نامگذاری را جویا شود و برای همیشه این نام جاودان خواهد ماند و نباید ساخته های گذشته اوز را تغییر نام داده شود. امیدوارم این پیشنهاد در شورای شهر و شهرداری و فرمانداری مورد قبول واقع شود و از خوانندگان محترم نیز تقاضا میشود چنانچه با این پیشنهاد موافقند آنرا تایید نماید و توضبحات لازم را اضافه نمایند . این پیشنهاد نوعی نظرسنجی و علاقه مردم را نشان خواهد داد. به امید موفقبت و توسعه و عمران شهر اوز و ایجاد کارافرینی و اشتعال برای مردم بومی اوز 

  2. قابل توجه مسولین وشورای شهر اوز

    بک میدان در اخر بلوار خروجی اوز به طرف گراش محل مناسب برای ایجاد میدان بزرگ ورودی شهر است که شهرداری باید انرا پایه گزاری نماید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد