از ثریا تا استعفاء

امیررضا رضایی(خبرنگار مردمی و رسانه شهرستان اوز): شورای شهر اوز در سال ۱۴۰۲، یکی از چالش برانگیزترین دوران خود را سپری کرد، چالشی که با طرح  استیضاح شهردار اوز توسط شورای شهر، وارد فاز جدیدی از علنی شدن اختلافات درون شورایی، در سطح جامعه شهری اوز شد.

اگر چه استیضاح شهردار اوز، حدنصاب رای مثبت را در شورا کسب نکرد، اما رای منفی به استیضاح شهردار توسط دو عضو شورا، یعنی عبدالله ثریانژاد و فریبا صالحی سبب شد تا نوک پیکان حمله و تخریب شدن این دو چهره از طریق کانال های مجازی به اوج خود برسد.

مدیریت شهرداری شهر اوز، مدتهاست که با انتقادهای گسترده ای در سطح جامعه روبروست. انتقادهایی که  حتی نظر این دو عضو رای نداده به استیضاح شهردار نیز، آن را تایید کرده بود، ولی دلائل خود را به عدم رای مثبت به استیضاح را، نبودن نام جایگزین برای مدیریت شهرداری عنوان کرده و طرح استیضاح قبل از جایگزین را، به صلاح ندانسته بودند.

اما این ماجرا، شروع پرتنش حوادثی بود که پایان تلخی را برای یکی از این دو عضو رای نداده به استیضاح، رقم زد. پایانی برای عبدالله ثریانژاد در شورای شهر، که شاید هرگز به این روز استعفاء، به دلیل  ائتلافش با چند کاندیدای شورا، که دو ‌نفر دیگر از این ائتلاف نیز با ایشان وارد شورا شده بودند، فکر هم نمی کرد عبدالله ثریانژاد، متولد ۱۳۶۶، با درجه کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای و معلم در شهر اوز، که از جوانترین چهره های منتخب شورای ششم بود و نیز یکی از چهره های ائتلافی در کارزار انتخابات با همراهی: فریدون نامی، سارا وحدانی و‌ سید یوسف حسینی بود، که این ائتلاف توانست سه کرسی از جمع پنج کرسی شورا ششم را، به خود اختصاص دهد.

ثریانژاد، که پس از اعلام علنی نتیجه استیضاح شهردار اوز، از سوی عواملی در فضای مجازی، مورد هجمه و تخریب گسترده قرار گرفته بود، و نیز با توجه گمانه زنی هایی، مبنی بر وجود اختلاف گسترده در درون شورا، که نشان می داد حتی از جانب ائتلاف ورودی خود در زمان انتخابات نیز، دیگر حمایتی  ندارد و حتی شکایت از خود را، توسط یکی از اعضای شورا، که از چهره های این ائتلاف نیز بوده را، اعلام کرد، گویا با  شوکی غیرمنتظره از طرح  این شکایت در سیستم قضایی، روبرو شده بود. این جوانترین عضو شورای شهر، به سمت رسیدن به اقناع خویش، برای استعفاء را، مصمم تر کرد.

 سرانجام در اول آبانماه ۱۴۰۲، عبدالله ثریانژاد، استعفای خود را در صحن جلسه غیرعلنی شورا به رای گذاشت و از پنج عضو شورا، چهار عضو آن، به این استعفاء رای مثبت دادند تا با رفتن سومین منتخب مردم از شورا، راه  برای آمدن محمد لطافت، عضو علی البدل ششمین دوره انتخابات، برای ورود به اتاق پرچالش شورا، باز کند. (در این رای گیری، فریبا صالحی منتخب اول شورای شهر اوز، به استعفای ثریانژاد، رای منفی داده بود).

استعفای عبدالله ثریانژاد، از شورای ششم شهر اوز، شاید خط پایانش در این نهاد شورایی باشد، اما به دلیل اعلامش بر گفتن ناگفته هایی از درون شورای ششم قبل از استعفاء و با حضور خبرنگاران، جامعه را دچار ابهامات و چراهایی کرد که تاکنون به دلیل سکوت این چهره مستعفی شورا، بی جواب مانده است.


6 دیدگاه

  1. آیا نویسنده به عنوان خیر نگار از همه اعضای شورا استعلام گرفته اند و یا اینکه ایشان جناح خاصی را دنبال می کنند چون وظیفه خبر نگار باید تلاش کند در جامعه حضور داشته باشد وقت بگذارد برای تهیه خبر از همه منابع . این خبر بوی تنش می دهد و قضاوت و محکوم کردن

  2. استعفاء؟؟

  3. چه خیف شد.

  4. خطاب به اعضای شورای شهر. اوز

    شورای شهر. اوز. دراین. دوره. از ضعیف آرین شوراها از نظر. عمل کرد. در سطح شهرستان های منطقه است. بیشتر توان. وانرژی. این شورا صرف اختلافات. داخلی خود. وشهرداری. میشود وازین بابت مردم شهر. اوز. دچار خسارات زیادی. شده اند وکارهای شهرداری. ویا. استقرار. ادارات مورد نیاز مردم تاسیس نمی شود وکلا تا کنون. بیلان کار خود. هم. اعلام. نمی‌کنند. مردم. انتظار. دارند که افراد شورا دست. از تک‌روی. بردارند ومتحدا برای کارهای عمرانی. وتوسعه شهر. اقدام. نمایند. زیرا کار. شورا. جمعی. است.

  5. amir.rezaii1357@gmail.com

    با سلام و عرض ادب.. در پاسخ به کامنت( شهروند)
    اگر خواننده محترم دقتی دوباره به متن داشته باشند، متوجه خواهند شد که این نوشتار، بازگو کننده اتفاقاتی که افتاده و در جریان بوده ، است نه تحلیل و بررسی…قضاوت بر اینکه چه کسی و چه جناحی درست است یا اینکه به سمت چه جناحی قلم زده شده، در این مطلب یافت نمی شود…ضمن اینکه هنوز عضو مستعفی شورا ، لب به سخن باز نکرده اند تا تحلیل ها آغاز شود و قضاوتی صورت بگیرد.
    و ای کاش روزی برسد که انقدر شجاعت در بطن جامعه افزون شود که حداقل اسم ها در کامنت جای اسامی مستعار گرفته نمی شد..
    ( امیررضارضایی..)

  6. خانم صالحی و آقای ثریانژاد اشتباه کردن‌. جناب شهردار اگر کارش درسته میومد اونجا با دلیل و مدرک از خودش دفاع می‌کرد دیگه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد