از ساعت های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴ کمتر برق مصرف کنید

به گزارش پسین اوز، و به نقل از رئیس اداره برق ناحیه اوز، تعرفه برق مناطق مختلف شهرستان های لارستان، خنج و گراش از سال ۹۴ تاکنون در فصول گرم سال یعنی از اول خرداد تا مهرماه به مدت ۵ ماه براساس منطقه گرمسیری درجه یک و در اردیبهشت ماه براساس مناطق گرمسیری درجه دو محاسبه می شود که با این حساب هزینه مشترکان برق نسبت به سایر مناطق به طور محسوسی کاهش می یابد.

محمدرضا عباسی که در همایش تقدیر از همیاران برق در مجتمع آموزشی و فرهنگی آفرینش سخن می راند اضافه کرد که رعایت پرهیز از مصرف زیاد برق در ساعات اوج مصرف نیز می تواند در کاهش هزینه برق تاثیرگذار باشد. وی اضافه کرد که ساعات اوج مصرف برق را در منطقه که شامل بخش اوز هم می شود. در ۶ ماه اول سال (از فروردین تا اول مهر هر سال) از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۶ و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ است.

بهترین زمان برای مصرف برق اضافی مانند اتو کشیدن و بکار انداختن لباسشوئی و غیره از ۱۲ شب تا ۸ صبح است که در تعرفه ها با نام کم باری نوشته شده است. مسلما بقیه اوقات و ساعات شبانه روزی در ردیف میان باری قرار دارد.

عباسی با اشاره به این در شش ماه دوم سال یعنی از مهرماه لغایت اسفندماه هر سال ساعات اوج مصرف برق از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و ساعات کم باری از ساعت ۹ شب تا ۵صبح است. گفت انتظار داریم با صرف جوئی از خاموشی جلوگیری کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد