استقبال مردم و خیرین شهرستان اوز از جشن گلریزان

 سال گذشته شهرستان اوز افزون بر ۳۴۰ میلیون تومان کمک کرده و امسال کمک خیرین به بیش از چند برابر سال پیش رسید.

به گزارش پسین اوز، رئیس اداره زندان شهرستان اوز گفت: در سال پیش خیرین این حوزه افزون بر ۳۴۰ میلیون تومان در جشن گلریزان کمک کرده که نسبت به جمعیت شهرستان این مقدار کمک بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است.

هادی اهالی افزود: از محل کمک های خیرین اوز ۱۲ زندانی آزاد شدند. وی با اشاره به این که درکل ۵۷ نفر زندانی با ۸۰۶ میلیون تومان آزاد شده اند گفت: با کمک خیرین و ستاد دیه استان در جمع ۵۷ زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس اداره زندان در پایان اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ نفر محکوم مالی و ۸ نفر محکوم مهریه در حال تحمل کیفر هستند که میزان بدهی محکومان مالی ۲۴ میلیارد تومان و بدهی محکومان مهریه ۱۴ میلیارد تومان است که امید است بتوانیم با جمع آوری کمک های مالی، مشکل آنان را حل کنیم.

شیخ محمدزمان زمانی معاونت اجتماعی و قرآنی مدرسه عالی احمدیه اوز با استناد به آیات قرآن کریم گفت: مسلمانان باید به همدیگر کمک و همکاری کنند.

وی در تبین زندانی اظهار داشت: مفسدین اگر به بندکشیده نشوند امنیت جامعه به خطر می افتد. ولی همه زندانیان مجرم وافعی نیستند مانند زندانیان جرائم غیرعمد. بنابراین خیرین و نیکوکاران می توانند راه گشاه و مسکل گشا باشند.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن تمجید و سپاس از خیرین گفت: جشن گلزیزان نمایه بلند همتی و کارسازی مردم است. وی دید و تفکر خیر و خیرات را ویژه مردم شهرستان دانست و اظهار داشت: با اقدام خیر نیکوکاران نه تنها زندانی بلکه خانواده نیز آزاد و شاداب می شوند و این موضوع امنیت روانی جامعه را بیمه می کند.

سیدحسام الدین زندوی رئیس دادگستری شهرستان اوز گفت: باعث افتخار و سربلندی من است که در جامعه ای خدمت می کنم که انفاق و ایثار جزء فرهنگ مردم است.

وی افزود: تماشای صورت بخیل انسان را سنگدل می سازد. ولی تماشای انسان اهل فضل و کرم باعث نشاط و زیبایی است. وی انفاق و ایثار را باعث همبستگی و پایداری جامعه دانست.

رئیس دادگستری شهرستان اوز در پایان گفت: بدیهی است کمک به زندانیان بدون چشمداشت و خالصانه است.

منوچهر محمدی آزاد اهل فیشور که تعهد آزاد سازی ۲۰ زندانی را کرده بود با سرودن و قرائت دلنوشته و اشعار زیبا موجب تشویق حضار شد.

در پایان آیین از سوی مسئولان اداره کل زندانهای فارس لوح تقدیر به ۹۰ نفر خیرین و کمک کنندگان سال گذشته اهداء شد.

گفتنی است که جشن گلریزان در تالار امپراطور با مجری گری ایرج صفائی و با حضور گروهی از خیرین بخش های مرکزی، بیدشهر و مرکز شهرستان برگزار و انسیه گلابی بخشدار مرکزی ۴ تن ازکودکان خردسال فیشور را که با قلک های خویش به مراسم آمده بودند به حضار معرفی کرد.

 از حضار پس از اقامه نماز با افطاری و شام با هزینه محمد شکوه پذیرایی شد.

عکس خبری – حمیرا نامدار


7 دیدگاه

  1. قابل توجه مسولین حاضر. در جلسه

    خیران ونیکوکاران شهرستان همیشه سنگ تمام میگذارند اما انتظاراتی هم دارند. مانند تاسیس ادارات مورد نیاز مردم مثل. پزشکی قانونی. اداره ثبت. اسناد. ویا تغییر نام. زندان منطقه که در حوزه شهرستان. اوز. است بنام. زندان. شهرستان. اوز

  2. مطالبات مردمی اهالی. اوز از فرمانداری. و دادگستری اوز

    همه ساله اهالی شریف شهرستان اوز در جش گلریزان کمک های زیادی به زندان ودولت وقوع قضاییه میکنند که در سطح استان هم. نمونه هستند. اما مسولین هم باید انتظارات ومطالبات مردم. را مانند استقرار ادارات دولتی. و نهادهای زیر مجموعه قوه قضاییه در این شهرستان مستقر نمایند. تا این مردم خوب مجبور نباشند برای کارهایشان. به لار وگراش. مسافرت. نمایند

  3. مبلغ پارسال نوشتید ولی مال امسال ذکر نشده است

  4. احسنت بر جناب منوچهر محمدی آزاد خیر فرهنگی فیشور ایشان با کمک خانم حقیقت یه پارک کتاب نیز در فیشور احداث کردن/خدا رحمت کن زنده یاد ملا عبدالعریز حقیقت بانی اصلی پارک جنگلی و خیر نیک اندیش بود یهویی یاد ایشان افتادم با دیدن این خبر نیک اندیشی و فرهنگی

  5. خدا رحمت کن ملا عبدالعزیز حقیقت امام جمعه سابق فیشور همیشه با تریبون مصلا جمعه مردم دعوت می‌کرد به کمک به زندانیان و آبادی ایران.خدا رحمتش کن بانی پارک جنگلی فیشور بود.یک از دلایلی که جوانان و میانسال ها امروز فیشور جز خیرین منطقه و کشور هستند بخاطر سخنرانی های ایشان بود.اولین معلم بومی فیشور ایشان بودن من برام سوال چرا آقای حسین علی حسینی نسب یک کتاب نوشته خودش معلم اول بومی فیشور معرفی کرد.شبی پدرم این خبر دید بحث نیکوکاری بود و عکس عبدالعزیز نصریانی دید برام از نیکوکاری و پارک جنگلی تعریف کرد

    • خدا رحمت کن زنده یاد ملا عبدالعزیز حقیقت./صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

      تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید/

  6. عبدالرضا فعلی

    درود بر همه مردم شریف اوز ، من خودم به اتهام واهی سیاسی زندانی شدم.
    خیلی از عزیزان داخل دیدم بخاطر یک میلیون هم زندانی کشیدن.
    ررئیس قبلی زندان جناب بهزادی هم زحمات زیادی کشیدن.
    و ممنون از جناب اقای صفائی دوست عزیزم .
    به امید ازادی همه زندانیان سیاسی و غیر سیاسی.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد