افتتاح دبیرخانه نامزدی پایتخت کتاب

دبیرخانه نامزدی پایتخت کتاب در خانه فرهنگ واقع در سرای زرنگار اوز توسط علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

وی در آئین افتتاح این دبیرخانه گفت: مشارکت اقشار مختلف مردم اوز در فرهنگ ستودنی است. فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ضمن سپاس از حضور سیدآبادی گفت: هدف ما تحصیل عنوان پایتختی نیست، آنچه برای ما و مردم فرهنگ دولت اوز مطرح است. ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب است. فرهاد ابراهیم پور شاعر و نویسنده اوز نیز اظهار داشت من خوشحالم که در این سفر با اتفاقات و رویدادهای فرهنگی بسیاری روبرو شده ام جنب و جوش در مدارس، ادارات و کتابخانه آن هم در مقوله فرهنگ و کتاب واقعاً جای تامل دارد. وی از سیدآبادی به نیکی یاد کرد. مهران عسکری نائب رئیس شورای اسلامی شهر نیز اظهار امیدواری کرد که زحمات دوستان به ثمر نشسته و عنوان پایتختی امسال نصیب اوز شود. وی از حضور مدیرکل مطالعات فرهنگی در اوز سپاسگزاری کرد.

محمد حسین خوشه چین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیز آمادگی این اداره را برای کمک به امور فرهنگ اعلام کرد و اظهار داشت در راستای وظایف اداره اوقاف تا کنون نیز همکاری لازم را ارائه کرده است. محمدحسین آتش فراز بخشدار طی سخنان کوتاهی اظهار داشت گرچه در بخش اوز همه روزه امور فرهنگی مطرح است ولی امروزها ما حال و هوای شهر حول محور کتاب، نویسنده، شاعر و فرهنگ می چرخد. محمود محبی از انجمن خیریه نیز برای همکاری با اجرای پایتختی کتاب اعلام آمادگی کرد.

در انتهای برنامه بلقیس نجم الدینی یکی از بانوان هنرمند خوس باف کتابی پارچه ای مشتمل بر ۲۴ صفحه که با پارچه های جیر، زری، اطلس بافته و با خوس و سایر ابزارهای محلی تزئین کرده بود به موزه مردم شناسی اهدا نمود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد