افتتاح و ساخت طرح های عمرانی با  اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در بخش اوز

امسال در بخش اوز با بزرگداشت هفته دولت در روز سه شنبه ۶ شهریور ۹۷ با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، بخشدار، اعضای شورای اسلامی، شهردار، تعدادی از مسئولین اداری و معتمدین و اصحاب رسانه از ۷ طرح عمرانی، زیربنایی، تولیدی و آموزشی با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید که شرح آن به طور مختصر از نظر خوانندگان می گذرد:

*دیدار با امام جمعه و روحانیت اوز:

آغاز پاسداشت هفته دولت در ساعت اولیه بامداد، دیدار با امام جمعه و روحانیت اوز بود. این دیدار در مجتمع علوم دینی احمدیان اوز با حضور روحانیون و فرماندار و هیات همراه و مسئولین بخش اوز همراه بود. ابتدا بخشدار ضمن سلام و خوشامدگویی و گرامیداشت هفته دولت جلسه را آغاز نمود و وخشوری به نمایندگی از طرف امام جمعه بیان داشت: فرمانداری همیشه در خدمت مردم بوده و مردم نیز وظیفه متقابل در کنار مسئولین دارند و امیدواریم خداوند توفیق دهد که هم مردم و هم مسئولین احساس مسئولیت کنند. فرماندار نیز سخنران بعدی بود که وی نیز بیان کرد: به دلیل احترام و قدردانی که نسبت به مدرسه علوم دینی بخصوص در شهر اوز و حوزه های علمیه دارم. چون آنان نقش ارزنده ای در راستای نهادینه کردن ارزش های دینی و در جهت همدلی و همگرایی و وحدت بین علمای شیعه و سنی که زبانزد خاص این منطقه است ایفا می کنند.

*کلنگ زنی ساختمان اورژانس اوز :

 ساختمان اورژانس اوز نیز در هفته دولت کلنگ زنی شد. کراماتی شهردار گفت: این زمین با زیربنای  ۱۸۰ متر مربع در دو طبقه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان توسط فرزندان مرحوم امین عسکری ساخته خواهد شد. کل هزینه این ساختمان را عسکری متقبل شده است ولی قرار است ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای تجهیزات این ساختمان اختصاص یابد. طبقه دوم این ساختمان نیز به سوئیتی برای کارکنان اورژانس اختصاص داده می شود.

*کلنگ زنی ساختمان مجتمع  آموزشی و فرهنگی آفرینش:

 رضایی رئیس آموزش و پرورش در آئین کلنگ زنی این مجتمع عنوان کرد: در اوز ۶مدرسه غیردولتی داشته و همانطوری که دولت بخش خصوصی را وارد بخش دولتی کرده است سعی براین شده است که مجمتع خصوصی آفرینش را به دلیل کمبود جا توسعه داده و با ساخت چهار کلاس درس ۲۰۰ متری که ۵۰ درصد آن را فاروق خضری و ۵۰ درصد آن توسط اداره کل نوسازی استان فارس متقبل شده اند.  با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شود.

*کلنگ زنی دو واحد خانه معلم:

 ساخت دو واحد مسکونی خانه معلم توسط شیخ عبدالقادر فقیهی کلنگ زنی شد. رضایی رئیس آموزش و پرورش گفت: با وجود داشتن ۶۰۰ نفر همکار فرهنگی و کمبود اسکان برای آنان جهت ساخت واحدهای مسکونی با خیرین صحبت شده که فعلا قرار بر این است که دو واحد مسکونی خانه معلم به متراژ ۲۴۰ مترمربع با مبلغی بالغ بر۳۴۸ میلیون و ۷۰۰هزار تومان توسط خیر بزرگوار شیخ عبدالقادر فقیهی ساخته شود. این پروژه به صورت دو واحد ۱۲۰مترمربعی ساخته خواهد شد که فریدون نامی بعنوان پیمانکار ساخت این پروژه، ناظر این پروژه  اداره نوسازی مدارس فارس و ساسان پیرزاد به عنوان نماینده خیر ناظر ساخت این کار  از اول تا آخر پروژه می باشد.

*افتتاح واحد تولید بتن آماده خضری:

 این واحد تولیدی در ۷ کیلومتری جاده اوز – بیدشهر توسط آقایان محمود کریما و منوچهر خضری در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداث شده و برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال و برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته آغاز شد و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن بتن سیال معمولی آماده را دارد.

*افتتاح شبکه فشار متوسط برق توحید کهنه:

عباسی رئیس اداره برق اوز گفت: در طول ۷ ماه این پروژه به اتمام رسیده است. که از اوز تا شهرک توحید کهنه به طول ۱۵ کیلومتر ادامه دارد. اعتباری که برای این بخش در نظر گرفته شده است بالغ بر ۹۶۰ میلیون تومان که کل اعتبار آن از بودجه استانی تامین شده است. قسمت های اجرای این پروژه  ۵ کیلومتر مسیر اجرایی صعب العبور بوده ۳۵ درصد از بار خط اصلی  انتقال داده شده است. با این کار ولتاژ تمام منطقه تقویت شده است. پروژه بعدی روشنایی مشارکتی در هود که ۵۰ درصد آن دهیاری و شورای اسلامی هود و ۵۰ درصد اداره برق با اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است. نصب ۴ دستگاه ترانس افت ولتاژ که دو دستگاه در روستای هود، یک دستگاه در بیدشهر و  یک دستگاه در شهرک توحید  با هزینه ای بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

*افتتاح دبستان شهید جعفریان کهنه:

 آموزشگاه برکت شهید جعفریان روستای کهنه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۴۰ متر مربع شامل ۶ کلاس درس، نمازخانه، سرایداری و غیره با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان فارس که توسط فرماندار ویژه لارستان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

*افتتاح زیرسازی و آسفالت معابر فیشور:

بهسازی و آسفالت معابر و کوچه های روستای فیشور با متراژ ۳۰هزار متر مربع حجم آسفات ریزی با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیرین محلی افتتاح شد.

در آیین افتتاح این طرح ها جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و آتش فراز بخشدار اوز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سخنانی از تمامی خیرین بخش اوز بخصوص خیرین امر احداث این طرح ها تقدیر و تشکر کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد