افتتاح پایگاه سلامت دانش آموزی اوز

صبح امروز طی آئین ویژه ای پایگاه سلامت دانش آموزی در آموزشگاه شبانه روزی خضری اوز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این آئین ابتدا رئیس آموزش و پرورش اوز طی سخنانی گفت: ما افتخار می کنیم که در جنوب فارس فقط شهرهای لار و اوز پایگاه سلامت دانش آموزی دارند. پایگاه لار نیز همزمان با پایگاه از افتتاح شده است. محمدرضا رضایی افزود: این پایگاه در بخشی از ساختمان مدرسه شبانه روزی خضری که بازسازی و تعمیر شده مستقر است  و دارای دستگاه بینایی سنجی با هزینه ۳۱ میلیون تومان و دستگاه شنوائی سنجی با هزینه سه میلیون تومان بوده که در آینده  دستگاه یونیت دندانپزشکی نیز نصب می شود. رضایی اضافه کرد که: هزینه تعمیرات و بازسازی مدرسه خضری برای تاسیس پایگاه سلامت افزون بر ۲۵ میلیون تومان هزینه شده است. وی در بخشی از سخنانش از مردم و نیکوکاران درخواست کرد که به آموزش و پرورش که زیربنای توسعه و پیشرفت است توجه کنند و ما را در هزینه ها بویژه پایگاه سلامت که احتیاج به کولر، میز وصندلی و سایر دستگاه های فنی دارد حمایت کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن تمجید از فرهنگ والای مردم منطقه گفت: دیشب در خانه بهروزیان بوده و چند توریست را نیز ملاقات کردیم که یک شهروند اوزی آنان را در خیابان مشاهده و برای صرف شام و استراحت به اینجا آورده بود و این موضوع مرا تحت تاثیر قرار داد. بهزاد جامعیان افزود: اوز تنها بخشی است که دارای پایگاه سلامت مستقل است و ما در جائی سرمایه گذاری می کنیم که از مدیریت آنجا مطمئن باشیم. جامعیان با اشاره به این که خرج برای آموزش و پرورش هزینه نیست گفت: هزینه کردن برای آموزش و پرورش مانند پس انداز پول در بانک است. در اروپا فعلا در کشور فنلاند روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری عظیم می کنند و در آینده این کشور غول اقتصادی می شود.

آتش فراز بخشدار نیز با تایید صحبت های جامعیان اظهار داشت: در اوز بیش از یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز افغانی داریم و نیاز است که خیرین مدرسه سازی کنند و حمایت مردم از آموزش و پرورش که از قدیم وجود داشته باید ادامه یابد. در ادامه عبدالحمید پیشداد و محمدصدیق پیرزاد و محمد شاحسنی و محبوبه مساح نیز صحبت کردند و در پایان پایگاه سلامت دانش آموزی خضری اوز که می تواند مورد استفاده سایر مناطق نیز باشد افتتاح شد. و لوح سپاس به دست اندرکاران بهداشت و سلامت و مدیران نشریات اوز اهداء گردید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد