المپیاد  دانشمندان کوچک در مجتمع آموزشی و فرهنگی آفرینش

به گزارش پسین اوز، به مناسبت دهه فجر المپیاد دانشمندان کوچک با هدف آشنایی بهتر و  بیشتر دانش آموزان با موارد علمی و آزمایشگاهی در مجتمع آموزشی و فرهنگی آفرینش با حضور صفدر منشی معاون و حسن راهپیما کارشناس سیاسی فرمانداری، ملکی معاون آموزشی و خوشرو کارشناس آموزش و پرورش، خضری مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد، مدیر و مربیان آموزشگاه و اولیاء دانش آموزان افتتاح شد.

پروین دادستان مدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی آفرینش هدف از برگزاری المپیاد « دانشمندان کوچک» را آشنایی بیشتر دانش آموزان با مسائل علمی و آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: المپیاد دانشمندان کوچک، بستری ارزشمند برای فراهم کردن زمینه ابداع، اختراع و پژوهش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است.

در راستای اجرای این المپیاد آموزشی به منظور کشف استعدادهای بالقوه و بالا بردن میزان یادگیری دانش آموزان در ابعاد علمی و آزمایشگاهی با همکاری مربیان آموزشگاه آفرینش  برنامه های متنوعی شامل آزمایشگاه های: تصفیه آب، چرخه آب، پمپ آب بادکنکی، تشکیل ابر، کار و اندیشه: رنگبری و چگالی، نابغه های زمین، ، آب جاری انرژی دارد، چگونه آهنربا بسازیم، جداسازی مخلوط ها، بستن مدار موازی، تغییر فیزیکی و شیمیایی، شناسائی اسیدها و بازها، شگفتی های زمین، کوه آتش فشان، صداها و….  همراه با بازدید مسئولان توسط دانش آموزان اجرا شد.

در پایان مسابقه ساخت ماشین های دست ساز بدون استفاده از هیچ وسیله الکتریکی توسط دانش آموزان این آموزشگاه برگزار شد و مبینا امیدوار برنده این مسابقه شد.

صفدر منشی معاون فرماندار شهرستان اوز گفت: بسیار افتخار می کنم که در خدمت مردم این شهرستان هستم و بسیار خوشحالم که برای اولین بار برای افتتاح در مجتمع آفرینش حضور می یابم والحق و انصاف که شاهد برنامه های متنوع و زیبا بودم. وی  از دانش آموزان مستعد، مربیان و مدیر و معاونان مجتمع سپاسگزاری کرد.

علمدار ملکی نیز ضمن اظهار رضایت از عملکرد مجتمع آفرینش اظهار داشت: در ۲۰ اسفند که مسابقات قرآن برگزار می شود می توان با برنامه ریزی از دست ساخته های بچه ها دیدن کرد.


1 دیدگاه

  1. شاگرد سال های دور

    بی شک شاهد چنین دستاوردهای علمی شاگردان بودن نتیجه ی هوشمندی،لیاقت و تجربه ی بسیار مدیر توانمند این آموزشگاه بوده که با برنامه ریزی درست توانسته اند کادری مجرب را گردآورندتا چنین نتیجه ی ارزشمندی به دست آید امیدواریم مسئولین آموزش و پرورش به این نکته اشراف داشته باشند که هر کسی با هراخلاق و رفتاری مناسب پست مدیریت نیست و درانتصاب های خود این نکته را مدنظر قراردهند تا درتمام مدارس شاهد چنین پیشرفتی باشیم .تبریک به خانم دادستان و همکاران توانمندشان.برقرار باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد