امارات- بحرین آغازگر فوتبال جام ملت های آسیا

به گزارش پسین اوز، هفدهمین دوره فوتبال جام ملت های آسیا امروز شنبه ۱۵ دی ماه ۹۷ ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه زاید ابوظبی آغاز می شود.

این مسابقات، مهم ترین رویداد ورزشی و فوتبال آسیاست که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می شود. تیم ملی فوتبال ایران که طبق رده بندی فیفا در مقام نخست آسیا قرار دارد تاکنون سه دوره در سال های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۲ و ۱۹۶۸ قهرمان آسیا شده و ۴۳ سال است که در انتظار قهرمانی به سرمی برد. تیم ایران چهار بار به مقام سوم و یک بار نیز به مقام چهارم رسیده است. تیم ایران اولین بازی خودش را در روز دوشنبه ۱۷ دی ماه با تیم ملی فوتبال یمن برگزار می کند.

در این دوره از مسابقات برای اولین بار ۲۴ تیم شرکت دارند، که از هر گروه ۲ تیم صعود می کند. همچنین ۴ تیم رده سومی گروه ها با توجه به امتیازاتشان نیز صعود خواهند کرد. به قهرمان جام ملت های آسیا ۵ میلیون دلار، نائب قهرمان سه میلیون دلار و ۲ تیم که به نیمه نهائی رسیدند هر کدام یک میلیون دلار و به همه تیم ها هر کدام ۲۰۰ هزار دلار پاداش داده می شود.

برای تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران، آرزوی درخشش و موفقیت و کسب قهرمانی را داریم.


1 دیدگاه

  1. همشهری. دلسوز

    خبر. ورزشی. خوب. است. اما. در این. هفته. در لار. طومار. واعلامیه. برای. مخالفت. با. ارتقای. بخش. بزرگ. اوز. داده. اند. ودر سایتهای. افتاب. لار. ومیلاد. لارستان. انعکاس. وسیع. داشته. است. ایا. ما. نبیاد. در این. مورد. مهم. واکنشی. داشته. باشیم. تا مانع. درخواست. افراد. متعصب. وخود. خواه. در لار. شویم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد