انجمن حمایت از حیوانات اوز شکل می گیرد

به گزارش پسین اوز، عصر روز دوشنبه یکم مرداد ۹۷ نمایندگان انجمن حمایت از حیوانات اوز در تالار کتابخانه اندیشه با حضور جمعی از علاقمندان، تشکیل جلسه دادند.پسین اوز

لطافت جلسه را با تقاضا از حضار برای حمایت از حیوانات آغاز کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ قلاده سگ با زحمات شهرداری در محوطه سایت پسمانده ها نگهداری می شود، که مشکلاتی به شرح زیر با آن مواجه بوده و درخواست کمک و همکاری داریم: ۱-جدا سازی سگ های نر و ماده ۲-بهبود مکان زندگی آنها ۳-واکسیناسیون و پلاک گذاری ۴-توجه به سگ های حامله.

در ادامه جلسه دکتر خیرالنساء نوروزی گفت: در حال حاضر ۲۰ نفر عضو گروه حمایت از حیوانات هستیم. این گروه در کنار و همراه با شهرداری می خواهد اقدام کنند. گرچه زحمات جمع آوری سگ های ولگرد به عهده کارکنان زحمتکش شهرداری است اما بحث حقوقی و انسانی به عهده ماست. وی افزود: ما در کنار گروه بهداشت و شهرداری هستیم. امیدواریم بتوانیم پارک حیوانات را بسازیم. از همه مهم تر بحث جداسازی سگ های نر و ماده است که از افزایش آنها جلوگیری شود. چون موضوع عقیم سازی بسیار هزینه بر و عوارض اجرایی دارد. رئیس دامپزشکی اوز با اشاره به این که بحث امروز فقط مربوط به سگ ها نمی شود گفت: بسیاری از پرندگان بومی نیز درحال انقراض هستند که باید حمایت و حفاظت شوند. در محل فعلی نگهداری سگ ها، دو حوضچه با آب حمایت شهرداری ساخته شده است ولی لوله کشی نیست و پیوسته مشکل آب وجود دارد. دکتر نوروزی اظهار داشت: برای تهیه غذا سگ ها با مشکل مواجه هستیم که فریزری تهیه شده و غذا در آن نگهداری می شود که از عموم درخواست تا خودشان و یا قصابی ها و رستوران ها پس مانده هاغذاها و استخوان ها را برای غذای حیوانات کنار بگذارند.

فرهاد پیرزاد و احمد رحیمی نمایندگان شهرداری که در جلسه حضور داشتند گفتند شهرداری طبق مقررات و برابر ضوابط اقدام به حمایت کلی از این موضوع کرده است و می کند. آنان گفتند قبلا در گراش چنین سایتی وجود داشت ولی متاسفانه تعطیل شد و تمام سگ های آنجا در منطقه اوز پخش گردید.

شبانکاره اوزی اظهار داشت حدود ۴ ماه است که این گروه تشکیل شده و سعی می کنیم با شهرداری همکاری کنیم و اعضاء گروه خود را موظف به رساندن غذا برای سگ ها کرده اند. هدف این جلسه حمایت بیشتر شما و خیرین از این برنامه و بویژه موضوع جداسازی سگ های نر و ماده است. حقیقت این است که از نظر مکان، غذا و آب، سگ ها جایگاه مناسب و خوبی ندارند و می طلبد که همه کمک کنیم تا وضعیت آنان بهتر شود.

احمد رحیمی طی سخنانی با آمار و ارقام از خدمات شهرداری به خوبی یاد کرد و گفت: مدت ۶ ماه است که این سایت راه اندازی و حتی آقای یادگاری جهت آموزش و کسب تجربه به آباده اعزام شده است. در حال حاضر ۱۲۰۰ مترمربع زیربنا سایه بان داریم که در این مورد ۲۵ میلیون تومان هزینه شده است. شهرداری سه حوضچه ساخته که لوله کشی هم خواهیم کرد. در محوطه موتوری بوته گیاهان را کاشته که در آینده به مکان سایت منتقل می شود و ۵ هکتار زمین را مسطح و آماده ساختیم تا پارکی زیبا ساخته شود.

حسین فقیهی از گراش نیز گفت: با تجربه حبیب بهار در شهر گراش سگ های ولگرد را جمع آوری و با دو کارکن با تجربه به نگهداری آنها پرداخته شد اما چون ارگان های متعهد در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان سهل انگاری کردند و حبیب بهار متضرر شد این سایت تعطیل گردید. عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد ضمن سپاس از تشکیل انجمن حمایت از حیوانات و تشکیل جلسه پیشنهاد داد این جلسات ادامه یافته و دارای سازماندهی باشد و همچنین بهتر است در شهرداری یا بخشداری تشکیل شود که مورد تصویب قرا گرفت. مهدی هاشمی نماینده بخشداری نیز از تشکیل جلسه و گروه اظهار رضایت کرد و گفت بهتر است جلسه بعدی در بخشداری باشد. رضا فرخ پور مسئول بهداشت نیز در مورد بهداشت سگ ها و سایر حیوانات توضیح داد. علی تیرزن گفت باید انجمن حمایت از حیوانات ثبت شود. بعضی از حضار نیز درباره بهداشت سگ هائی که در منازل نگهداری می شوند پرسشی کردند که فرخ پور و دکتر نوروزی به آنان پاسخ دادند.

در پایان احمد رحیمی اظهار داشت: هرکس یک سگ ولگرد را زنده گیری کرده و به سایت تحویل دهد مبلغ ۴۰ هزار تومان پاداش دریافت می دارد.


1 دیدگاه

  1. همشهري دلسوز

    لطفا این نسخه اصلاح شده منتشر نمائید
    با عرض تبریک به همشهریان که انجمن حمایت از حیوانات در اوز تشکیل شده است این اقدامی درست و انسانی است و نشان دهنده این است که مردم اوز، حیوانات اهلی از جمله سگ و گربه و پرندگان که در کنار بشر زندگی میکنند مورد حمایت قرار گرفته و از معدوم سازی آنان جلوگیری میشود و به نوعی به حقوق حیوانات توجه میشود. باید از افراد دوستدار حیوانات و اقدام مهم شهرداری تقدیر و تشکر کرد که زمین و فضا و امکاناتی را برای این حیوانات زبان بسته فراهم نموده اند و لازم است علاوه بر مردم، کلیه سازمانها و ارگانها نیز از این اقدام و تداوم همکاری برای بقای آنها و تامین آذوقه اقدام نمایند.این مکان در آینده میتواند به محلی برای پارک حیوانات و یا باغ وحش اوز تبدیل شود. از آنجائیکه جمع آوری سگهای ولگرد از سطح شهر یا بیابانهای اطراف که ممکن است موجب تهیدید یا آسیب رساندن مردم گردد لازم است افراد توانمند یا علاقمند و سازمانها، کمک های مالی خودرا در حسابی که زیر نظر شهرداری اعلام میشود و در جراید این شماره منتشر میشود کمک های خود را واریز نمایند و چه بسا با انتشار این اطلاعیه و تماس با سایر مراکز نگهداری حیوانات در سایر شهرهای ایران و یا حتی سایر کشورها بتوانند کمک های علمی فنی وبخصوص مالی برای نگهداری آنها به مرکز نگهداری حیوانات در اوز بنمایند و این انجمن نیز ثبت نمایند و حمایتهای دولتی نیز کماکان ادامه داشته باشد تا در آینده از سوی افراد مخالف اقدام ناخوشایندی صورت نگیرد. بنابراین لازم است ضمن اعلام در سایتها و نشریات با مراکز مشابه در ایران تماس گرفته تا هماهنگی لازم و کمک های علمی فنی و مالی نیز صورت گیرد . اداره این محل و پرداخت حقوق کارگران شهرداری در این محل لازم است توسط شهرداری اوز صورت گیرد تا از ثبات و دوام وحمایت لازم برخوردار باشد و افراد دواطلب نیز میتوانند همکاری لازم را بصورت دایم یا مقطعی نیز داشته باشند و سعی شود سگهائی که دارای نژاد و شرایط خوبی هستند تکثیر شوند تا در صورت لزوم افرادی که مایلند اقدام به خرید آنها برای باغهای شخصی یا مزارع خودشان یا گله های گوسفند درسطح منطقه یا خارج از منطقه نمایند این امکان برایشان فراهم باشد.
    با رونق گیری این مرکز درآینده یعنی چند سال دیگر به محلی برای تفرجگاه و بازدید علاقمندان باغ وحش موجودات سازگار با منطقه خواهد شد که تا حدودی میتواند بخشی از هزینه های آنها از طریق فروش بلیط تامین گردد.
    سرکار خانم دکتر نوروزی دامپزشک محترم بومی و علاقمند به زادگاه خود میتواند بسیار مثمر ثمر باشند و از کمک های علمی و فنی و مشاوره ایشان میتوان به نحو احسن استفاده نمود.خداوند یارو یاور همه مردم بخصوص علاقمندان به زاده گاه خودشان یعنی شهر اوز باشند. تاسیس این مرکز نیز میتواند در ارتقای معرفی و شناساندن جایگاه شهر اوز و دوستدار و طرفدار حقوق حیوانات در میان جامعه ایران گردد.
    ضمنا لازم است از تجمع زباله در نزدیکی محل نگهداری آنها اجتناب شود و محیط اطرف آنها سالم و بهداشتی باشد تا حیوانات از ایجاد بیماری یا آلودگی مصون باشند.
    اینگونه جلسات لازم است در بخشداری و شهرداری و سازمانهای ذیربط در هرماه یا بر حسب نیاز در فاصله زمانی کمتر برگزار شود
    در مورد زنده گیری سگهای ولگرد آیا امکان دارد از طریق تفنگهای بیهوش کننده اقدام نمود یا بهتر نیست روش مناسبی به مردم معرفی نمود یا نه. ؟ در زمینه زنده گیری سگهای ولگرد لازم است نحوه انجام آن در سایتها به مردم آموزش داده شود.
    از خوانندگان محترم تقاضا میشود درصورت تائید کل یا بخشی از نظرات و پیشنهادات اینجانب یا در مخالفت با آن اعلام نظر نمایند. اعلام نظر شما خوانندگان محترم میتواند تاثیر مثبتی در ادامه روند انجمن دوستداران حیوانات اوز داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد