اهدای سردیس مولانا شیخ محمد فقیهی به موزه مردم شناسی اوز

اهدای سردیس مولانا شیخ محمد فقیهی به موزه مردم شناسی اوز

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی موزه مردم شناسی سردیس شیخ محمد فقیهی که توسط هنر مند مجسمه ساز شیرازی ساخته شده ، به موزه مردم شناسی اوز اهدا گردید . این مجسمه توسط آقای هاشم فریدونی که قبلا به مدت سه سال دبیر دبیرستان های اوز و ارد بوده و به سفارش آقای محمد فقیهی که ساکن دوبی می باشد ساخته شده است .
این سردیس دارای ابعاد طول ٣٠ و عرض ٢۵ و ارتفاع ۵٠ سانتی متر می باشد و بر اساس تصاویری که از امام جمعه فقید اوز به ایشان ارائه شده با گچ ساخته شده است .
در ساخت این مجسمه و تطابق آن با چهره واقعی مرحوم شیخ محمد ، از نقطه نظرات چند تن از همشهریان اوزی استفاده شده است .
موزه مردم شناسی اوز بر خود لازم می بیند که از سازنده این اثر هنری یعنی آقای هاشم فریدونی و نیز از آقای محمد فقیهی به عنوان سفارش دهنده و آقایان فرهاد قاضی زاده و عبدالرئوف رفعت به عنوان کسانی که در امر اهدای این اثر هنری به موزه اوز پیگیری های لازم را انجام داده اند تشکر و قدردانی نماید .


3 دیدگاه

  1. همشهری. دلسوز

    مسولین شهر. ومدیر موزه مردم شناسی اوز. فکری. برای. تاسیس. نمایندگی میراث فرهنگی. وصنایع دستی. انجام. دهند. چون. مجوز. این. اداره. ماههاست. که. درشیراز. صادرشده. ولی به علت نداشتن. جا. ومکان. این. اداره. در اوز تاکنون. تاسیس. نشده است. باتشکر

  2. تندیس درست است یا سردیس. کلمه سردیس تاکنون نشنیده بودم .بهتر بود تصویری از مرحوم هم در کنار سردیس گذاشته میشد تا چهره واقعی تر ایشان هم مردم ببینند. ولی در مجموع سردیس جالبی است. خدا رحمتش کند.روحش شاد و یادش گرامی باد. انسانی بسیار وارسته، شریف و پاکدامن و نیکو وخاکی و اهل تعامل با مردم و بسیار خوشرو و صبور بود.

  3. در پاسخ به همشهرى محترم اگر مجسمه کامل باشد به آن تن دیس واگر فقط سر باشد به آن سر. دیس گویند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد