اهدای گل نبشته های باروی تخت جمشید

کتاب گل نبشته های با روی تخت جمشید در موضوع کتیبه های هخامنشی، آثار باستانی تخت جمشید، کتیبه های میخی ایلامی و کتیبه های میخی تخت جمشید با خوانش دکتر ریچارد هلک و ترجمه و ویراستاری عبدالمجید ارفعی از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی در شمارگان ۵۰۰نسخه در ۲ جلد با قطع وزیری بزرگ در یکهزار و بیست صفحه مصور چاپ و منتشر شده است.

 این کتاب دو جلدی سومین مجلد از گل نبشته های باروی تخت جمشید است، که در کاوش های سالهای ۱۲۱۲-۱۳۱۳ در دو اتاق در استحکامات شمال شرقی تخت جمشید یافت شده اند. یکی از علاقمندان کتاب و مروج امور فرهنگی اهل اوز و ساکن در دبی ۵ دوره ۲ جلدی آن را با هزینه ای افزون بر ۷۴۵هزار ۳۵۰ تومان به دانشگاههای آزاد اسلامی، پیام نور، بهداشت و علوم دینی و کتابخانه اندیشه اهداء کرده است.


2 دیدگاه

  1. همشهري دلسوز

    پیشنهاد میشود در مورد شخص آقای دکتر عبدالمجید ارفعی مترجم و ویراستار کتاب که اهل اوز میباشد نیز مختصر توضیح از بیوگرافی ایشان هم در ادامه متن خبر داده میشد .چون ایشان از افتخارات مردم  فرهنگ دوست اوز میباشد که در مجامع بین الملی از معروفیت خاصی برخوردار میباشد. حیف است که در مورد ایشان مطلبی نوشته نشود هرچند قبلا از ایشان  در اوز تقدیر و قدردانی شده است و خبر آن منتشر شده است اما برای اینگونه افراد هرجا نوشته ای از ایشان منتشر میشود باید به شرح حال بیوگرافی ایشان که زادگاهشان اوز میباشد نیز اشاره بشود. در عنوان متن خبر هم بهتر بودتیتر «اهدای کتاب گل نبشته های باروی تخت جمشید»  نوشته میشد. از این همشهری گرامی که به اهدای کتاب مذکور به چند مجموعه فرهنگی نموده اند نیز باید تشکر و قدردانی  نمود وبهتر بود نام اهداکننده کتاب نیز یادآوری میشد.. جقدر خوب بود برای برای آنهائیکه دسترسی به این کتاب ندارند تصویر یک صفحه از مطالب آن برای خوانندگان منتشر میشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد