اوز دارای خانه مطبوعات شد

به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در۲۰ بهمن ۱۴۰۰ خانه مطبوعات و رسانه های شهرستان اوز با حضور محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لار، گراش، خنج و اوز، فرماندار و جمعی از مسئولان و معتمدین در موزه مردم شناسی اوز طی آیینی افتتاح شد.

به گزارش پسین اوز، محبی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس عنوان داشت: اگر بخواهم مردم اوز را با یک صفت نام ببرم باید گفت مردم اهل فکر و فرهنگ. ما در شهرستان اوز بزرگانی داریم که نام و آوازه آنها در منطقه شهره است. شهرستان اوز در عرصه های مختلف ادبی و فرهنگی فعالیت شاخص بوده و به نسبت جمعیت این منطقه شاید گفت بیشترین فعالیت فرهنگی ادبی و رسانه ای در این شهرستان شاهد هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: امیدواریم این خانه یک مامن و یک پناهگاه برای اجماع فکر و عمل صحیح باشد. کارکرد رسانه مطمعناً صرفاً نقد نیست. کارکرد رسانه کارکرد حمایتی نیز می باشد. هر جایی کار خوبی صورت گرفت و در هر جایی که خوبی هایی را ملاحظه کردید حتما حمایت کنید چون حمایت شما باعث دلگرمی مجریان و باعث امید در مردم خواهد شد. در عین حال آن نقد منصفانه از عملکرد ها و به چالش کشیدن و خواستن نتایج عملکردها مطمعناً جز کارکردهای بسیار خوب است که مسیر توسعه شهرستان را بیشتر از گذشته فراهم خواهد کرد. وی از تمامی اهل رسانه و مردم نیز تشکر کرد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فرهنگ مقوله بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری می فرمایند: «فرهنگ چیزی است که من حاضرم جانم را فدایش کنم و مهمترین اولویت حرکت علمی در کشور گشودن علم و دانش و فرهنگ و راه برای افق های جدید است.»

وی گفت: رسانه های شهرستان اوز که در قالب رشا در چندین گروه مجازی فعالیت می کنند یکی از پربازدیدترین و منظم ترین رسانه هایی هستند که مدیران آن، مدیران مجوز دار هستند و همدلی و همگرایی در بین رسانه های شهرستان اوز مثال زدنی است و جا دارد در اینجا از تمام رسانه ها تقدیر و تشکر شود هر چند که مظلوم ترین حوزه، حوزه فرهنگی است.

محمد شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی اوز گفت: خانه مطبوعات در مکان موزه مردم شناسی دایر است. به همت اصحاب رسانه و اداره ارشاد اسلامی مجوز خانه مطبوعات در استان فارس گرفته شد. در شهرستان اوز از سال ۱۳۷۸ فعالیت های رسانه ای مکتوب شروع شده و هم اکنون سه نشریه مکتوب و هفت پایگاه خبری فعال هستند. شهرستان اوز دومین شهرستانی است که خانه مطبوعات به صورت رسمی در آن دایر است. وی گفت: اصحاب رسانه می خواهند منتقد مسئولین و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند.

در پایان خانه رسانه توسط مسولین افتتاح و از موزه مردم شناسی بازدید به عمل آمد. 

گزارش و عکس : حمیرا نامدار و مریم سمیعی


4 دیدگاه

  1. افتتاح خانه مطبوعات مبارک است امیدواریم هرچه زودتر شاهد. افتتاح اداره ثبت اسناد. باشیم تا مردم از رفتن به شهرهای مجاور بی نیاز شوند

  2. افتتاح خانه مطبوعات تکرار صفت عالی مردم فرهنگی است ، آفرین به اصحاب رسانه اوز

  3. اوزی. از شیراز

    اوز رسانه و روزنامه وخانه مطبوعات دارد اما یک خبرنگار برای صدا و سیمای فارس. ندارد تا اخبار شهرستان. را در مرکز استان مطرح نماید. شهرستان اوز در شیراز در بی خبری به سر میبرد شهرهای لار گراش. خنج لامرد و مهر همگی دارای خبرنگار صدا و سیمای فارس هستند

  4. اقدامی فوق العاده لازم ونیازبود چون شهرستان اوز عنوان شهرفرهنگی ودارا بودن چندنشریه فعالوپرصرفدار میباشد جادارد ازجناب محمدشریف بازرگانی تقدیروتشکر کردچون چندسال درپی گرفتن مجوزبوده اند وانصافا زحمات زیادی متحمل شده اند تا اینکه سرانجام توانستند مجوز رسمی ازمرکزاستان بگیرند احسنت درود بر افرادی که همیشه درجهت پیشرفت و توسعه فرهنگی واجتماعی هستند
    با احترام ابراهیم نجم الدینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد