اوز و ایران در سال ۹۸ (۴)

احمد خضری: در همان روز نخستین کتابخانه مشارکتی کودک و نوجوان ام الخیر افتتاح شد و نماینده در این افتتاح شرکت نکرد.

در جریان بازدید از خانه بهروزیان رئیس شورا و یک نفر از شهروندان به نام عبدالوهاب کرامتی با دکتر جعفرپور درباره ارتقاء اوز سخت صحبت کرده بودند. ۱۶ شهریور وزیر مخابرات به لار آمد و عده ای از اهالی اوز در شورای اداری شرکت کردند. محمود محبی رئیس شورا و اینجانب درباره ارتقاء اوز در دولت با وزیر شفاف صحبت کردیم که ایشان در حضور عده زیادی از مردم و نماینده مجلس و فرماندار با صراحت گفت:«موضوع ۷ بخش حل است».

روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۹۸ دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس گزارش مفصلی کتبا به مردم ارائه نمودکه علناً خواستار همزمانی ارتقاء اوز و استان شدن لارستان شد. در روز سه شنبه ۲۰ شهریور ۹۸ سیلوانا سلمانپور جواب بسیار منطقی و زیبا به نماینده داد. رسانه‌های اوز  متاسفانه به دلیل تعهد خاص که وارد قضیه تقسیمات کشوری نشوند از  درج اطلاعیه نماینده و پاسخ‌ها به وی معذور بودند با پخش این اطلاعیه گفتگو و تعامل با تاثیرگذاران لار به شدت و علاقه بیشتری دنبال شد. چهارشنبه ۲۱ شهریور شورای شهر لار بر اطلاعیه نماینده مهر تایید زدند پس از آن صنوف مختلف شهر به صدور اطلاعیه پرداختند و هیجان مردم اوز را افزایش می دادند. ۲۶ شهریور دکتر حسین سیمایی صراف را به سمت دبیر هیات دولت منصوب شد.  بلافاصله تلگرام تبریک مخابره کرده و طی نامه ای نیز درخواست طرح پرونده ارتقاء در هیئت دولت شدم. از آنجایی که اعلام شد که چون شهریور ماه مشغول تحویل و تحول دبیران هیئت هستیم، موضوع ارتقاء مطرح نمی‌شود. خوشبختانه امام جمعه شهرستان لار و شورای شهرستان لارستان لحن ملایم تری در پیش گرفته و اعلام کردند که قانون فصل الخطاب است. این جای بسیار امیدواری بود و دانستیم که صحبت ها و تعامل ها و گفتگوها با مسئولان و مردم نتیجه داده است بنابراین انتصاب دکتر سیمایی صراف را به فال نیک گرفتیم.

٣٠شهریور خبر رسید که تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا شده است و این به دلگرمی ما افزود.  ماه دانایی و مهربانی در یک روز آفتابی و زیبا که دوشنبه بود آغاز شد. حس عجیبی داشتیم که حتماً ارتقاء در نیمه اول مهرماه اعلام می شود. متاسفانه گروه های مجازی غوغاسالاری می‌کردند و اکثریت مردم اوز خویشتنداری کرده و کمتر به مطالب توجه و پاسخ می‌دادند. گروه اطلاع رسانی ارتقاء که پس از جلسه بخشداری تشکیل شده بود سعی در مدیریت کردن موضوع داشت و در اکثر موارد موفق هم می شد. یکی از اعضای گروه اطلاع رسانی که رئیس یکی از ادارات نیز بود با هیجان به شدت خواهان برخورد کتبی و پاسخ بود. گروه اطلاع رسانی او را متقاعد به آرامش می کردند. گروه اطلاع رسانی به خوبی کار خود را بدون توجه به تهدیدات و درخواست ها ادامه داد، به طوری که تعدادی از مقامات در یک جلسه خواستار تعطیلی این گروه شدند که اعضای گروه متقاعد نشده و بعداً مقامات محلی تمایل به عضویت در آن کردند. به هر حال از شهریور بویژه مهرماه کارکنان دفتر پسین اوز موظف به کنترل و رصد جلسات هیئت دولت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بودند. آنان در ساعت ۱۰:۳۰ صبح هر روز اخبار و مصوبات جلسات را رصد می‌کردند.


1 دیدگاه

  1. این خاطرات خیلی گیرا است و در آینده تبدیل به بخشی از تاریخ اوز خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد