اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی ۱۷ اردیبهشت ۹۹ در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان اوز با حضور مسئولین و ادارات فرهنگی برگزار شد.

جلسه با مدیریت صفدر منشی معاون فرماندار آغاز شد و هدف از تشکیل جلسه تصمیم گیری در مورد مناسبت های ملی و دینی، تاریخی  پیش رو بود. وی گفت: این جلسه در شهرستان های که مستقل است تشکیل می شود و آیین نامه شورای فرهنگ عمومی و مصوبه و وظایف آیین نامه فرهنگی شورا را عنوان کرد.

معاون فرماندار افزود: کار کرد تشکیل جلسات و گزارش ها سالانه به استان ارسال خواهد شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا ما موظف هستیم  برنامه ریزی ها را انجام دهیم ولی اگر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اعلام کرد و با توجه به محدودیت ها ما طبق دستورات عمل خواهیم کرد که برنامه ها لغو شود.

برنامه ها:

-برپای راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که مسیر آن از مقابل شهرداری تا مسجد جامع مصلی مشخص شد.

-برپایی نماز عید سعید فطر ساعت اقامه نماز ۷ و ۳۰ دقیقه روز عید در مسجد جامع مصلی و مسجد اهل بیت سپاه اقامه خواهد شد.

-سوم خرداد فتح خرمشهر در گلزار شهدا

– برپایی چهاردهم خرداد رحلت امام خمینی(ره) در مسجد شیخ و با سخنرانی و برنامه های مشخص اجرا خواهد شد.

-توجه به موضوع آسیب های اجتماعی که موضوع اصلی است و دعوت از روانشناسان و اجرای همایش ها جهت آگاهی خانواده ها و نوجوانان و جوانان.

مقرر شد: شرکت های تبلیغاتی پیامک هایی را جهت شرکت عموم مردمی در این برنامه را، اجرای کنند، نیروی انتطامی اجرای امنیت، شهرداری پاک سازی مسیر ها، آموزش وپرورش و دانشگاه ها اطلاع رسانی جهت شرکت دانشجویان و دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم، خرید سیستم صوتی یکی از نیازهای اساسی برای شهرستان برای تمام مراسمات است و محل و مسیر ها مشخص گردید. اعضای حضار در جلسه نظرات و پیشنهادت و همکاری خود را در جهت اجرای هر چه بهتر این برنامه ها را اعلام کردند.  

در این جلسه رئیس ادارات و اعضای ستاد فرهنگی شهرستان: امام جمعه، شهرداری، اوقاف، شورای اسلامی شهر، دانشگاه ها و دانشکده بهداشت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کتابخانه عمومی، میراث فرهنگی لار و اوز، بخشداران مرکزی و بخش و اصحاب رسانه حضور داشتند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد