بازدید از موزه مردم شناسی و خانه بهروزیان

به گزارش پسین اوز، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس که به اتفاق کارشناسان از شهر اوز بازدید کردند ابتدا از هتل رستوران سنتی نریمان در خانه بهروزیان و سپس موزه مردم شناسی اوز بازدید کردند.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در گفت و گو با پسین اوز گفت: من از مشاهده این دو خانه قدیمی یعنی سوداگر و بهروزیان لذت بردم واقعا در زمان های پیشین معماران و افراد با سلیقه خوبی در این منطقه بودند و به شما مردم اوز که در حال حاضر آنها را حفظ و حراست می کنید، درود می فرستم.

دکتر بتول معلم افزود: میراث فرهنگی همچون آیینه ای است که جوامع، در مسیرپرتردد و پرحادثه که به پیشرفت و توسعه ختم می شود، باید نگاهی هم به آن داشته باشند. مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به این که میراث فرهنگی، آیینه زندگی گذشتگان است و سیر حرکت انسان در طول تاریخ بشریت را بازگو می کنند گفت: بدون شک شناخت و حفظ هویت و روح فرهنگی مردمان هیچ سرزمینی بدون صیانت از میراث فرهنگی و آثار بجامانده از دوران گذشته امکان پذیر نیست.

وی نوع معمار ی خانه سوداگر، اشیاء موزه و همه قسمت ها را ستود و گفت: واقعا فعالان اجتماعی کار سترگی را انجام داده اند. در این بازدید که بخشدار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر انجمن میراث فرهنگی و مدیر داخلی موزه دکترلیلا پرنیان، دکتر کریمی، دکتر مسیحی و دکتر نظری حضور داشتند تمام بخش های موزه برای مهمانان تشریح شد. شام در هتل رستوران سنتی نریمان در خانه قدیمی بهروزیان صرف شد و در ساعت ۲۳ شهر اوز را به سوی شهر لامرد ترک کردند.


3 دیدگاه

  1. این. ملاقات ها. خوب. است. به شرط اینکه ما. اوزیها. همه اش. از خودمان. تعریف. وتمجید. نکنیم. واز. مسولین. درخواست. ومطالباتی. برای شهر. داشته. باشیم. وپیگیر. ان مطالبات. باشیم. وگرنه. این. دیدارها. به. زودی. فراموش. میشود. باتشکر

  2. ما اوزبها در ملاقات ها یادمان میرود که بگییم چه کم وکسری داریم شیفته مسولان میشویم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد