بازدید گردشگران اروپایی از موزه مردم شناسی اوز

یک تور اروپایی  از کشورهای آلمان ،هلند، ایتالیا و ترکیه  از موزه مردم شناسی اوز بازدید کردند.  به همراه آنان فائزه پرمون بود که با همکاری همسرشان عبدالرزاق افسری راهنمایی های لازم صورت گرفت.

توضیحات فوزیه براهیمی مدیر داخلی و محمد رفیع راوند رئیس کمیته صنایع دستی موزه اوز در مورد البسه و نوع دوخت و دوز و پوشش مردم اوز  و نیز ابزار اشتغال و نحوه ذخیره آب برای آنان تازگی داشت.  

معماری بسیار زیبای خانه تاریخی سوداگر  وکاربری و اسامی قسمت های مختلف آن مورد توجه این بازدیدکنندگان  قرار گرفت . در پایان به رسم مهمان نوازی برای این توریست ها  دف نوازی صورت گرفت که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

روابط عمومی موزه مردم شناسی اوز


1 دیدگاه

  1. اوزی دوستدار مردم اوز

    تشویق برای آمدن توریست به اوز امری نیکو و پسندیده است و باید مورد توجه قرار گیرد اما هدف از امدن توریست به هر کشور و منطقه و دیاری علاوه بر تبادل نظر علمی فرهنگی و اخوت میان مردم هر کشور بیشتر از جنبه اقتصادی نیز مطرح میباشد نمیدانم علاوه بر موزه اوز از مراکز خرید اوز یا مجتمع گردشگری احداث شده برای مسافران و اقامت شبانه در انجا هم مورد استفاده صورت گرفته است یا نه .به هر حال این همه هزینه برای تبلیغات و اوردن توریست میشود باید چند ده یا چند صد دلار هم در اوز مابین مردم و مراکز بازدید نیز هزینه کنند و درامدی نصیب موزه و مردم شود اینکه برویم به زور چند نفر توریست را وادار به مسافرت به اوز نمایم و از تجربیات دوزندگان لباس محلی و دایرکنندگان موزه چند عکس و فیلم بگیرند و ببرند سودی برای مردم اوز ندارد بلکه هزینه دارد و تجربیات سازندگان لباس محلی اوز هم از دست مردم اوز خارج میشود. همانگونه که الان تجربیات عرش بافی مردم ایران به اروپا و هند و چبن و امریکا و افعانستان انتقال یافته است ودیگر کسی برای فرش دست باف ایرانی تره هم خرد نمیکند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد