بخش بیرم و شهرستان اوز در زون ۳ و ۴ آبرسانی از خلیج فارس

مشاور و مجری طرح خط انتقال آب دریا از شرکت فرا آبرسان گفت: بخش بیرم و شهرستان اوز هدف اصلی آبرسانی هستند و در زون های ۳ و ۴ قرار دارند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از گریشنا، مشاور طرح خط انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران از شرکت فراآبرسان گفت: طرح خط انتقال آب دریا از شهرستان پارسیان در استان هرمزگان شروع و به طول یک هزار و ۵۰ کیلومتر از هرمزگان وارد استان فارس می شود.

دکتر امیر روشن افزود: این خط از شمال فارس به پالایشگاه اصفهان ختم می گردد. وی اضافه کرد تعداد ۲۰ ایستگاه پمپاژ در این طرح در نظر گرفته شده که به ۱۱ زون (قسمت بهره) تقسیم شده است و ۲ منطقه بیرم و اوز که هدف اصلی آبرسانی است در زون های ۳ و ۴ قرار گرفته اند.

دکتر روشن در ادامه اظهار داشت: با توجه به درخواست و حساسیت آبفای فارس و دستور دکتر ایمانیه استاندار، زون های ۳ و ۴ در اولویت اجرا قرار دارد و اگر حداقل نیازهای ما برآورده شود به امید خدا تا آخر سال ۱۴۰۳ کار به اتمام می رسد.

مشاور طرح انتقال آب دریا به اصفهان در بخشی از سخنانش اضافه کرد که: زون های ۳ و ۴ برای اجرا به ۶ قسمت تقسیم شده و همزمان توسط پیمانکاران کار را پیش خواهند برد و تجهیز کارگاه انجام شده است.

گفتنی است روز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲ جلساتی با حضور دکتر امیر روشن، مهندس محبوبی و مهندس قائدی از اعضای فنی و اجرائی شرکت فرآبرسان و ایوب ملکوتی مشاور مدیرعامل آبفای فارس در فرمانداری شهرستان های لارستان و گراش تشکیل و از آغاز عملیات اجرایی این طرح آبرسانی در آینده نزدیک خبر دادند.

فرماندار گراش گفت: تاکید ما براین است که حتی الامکان روستاهای بخش مرکزی و شهرگراش از منافع این طرح استفاده کنند.

فرماندار لارستان هم درخواست جابجایی خط انتقال برای استفاده صنایع لار کرد و گفت: ۱۰ کیلومتر به سمت لار اضافه شود؛ کار بسیار عالی تر می شود.

وی افزود: عمده منافع ملی لار در قسمت جاده های لار به شیراز و بندرعباس قرار دارد.

پسین اوز: چرا این جلسه در فرمانداری اوز هم برگزار نشده است؟ می طلبد که صحبت های دکتر امیر روشن جدی گرفته و با وی همکاری تا طرح طبق نقشه عملیاتی شود و مثل خط انتقال آب سد سلمان فارسی نشود که آب از گراش به اوز برگردد؟


7 دیدگاه

  1. سوال جمعی. از. همشهریان ساکن شیراز

    برای ماهم به عنوان شهروندان. اوز. سوال. است که چرا. اینگونه. جلسات. مهم درباره. آینده. آب. شهرستان . در فرمانداری. اوز. تشکیل نمیشود. فرمانداری. اوز. لطفا. اطلاع. رسانی. نمایند

  2. انتظار از فرماندار محترم در مورد پروژه. ابرسانی

    باتشکر. از آقای. استاندار به جهت تاکید ایشان. در مورد. آب رسانی ازین پروژه برای. شهرستان. اوز. اما آقای محمدی فرماندار هم. باید. بمانند فرمانداران. لار. وگراش ملاقات‌هایی با مسولان آبفای. فارس. و مسولان شرکت فرا آبرسان در محل فرمانداری داشته باشند وبصورت. جدی پیگیر. امور. باشند. مسأله. پروژه آبرسانی. از خلیج فارس. بسیار. اساسی. وبنیادی . است که باید. توسط مسولان. ارشد. پایش. سود

  3. پروژه دولتی آب برای. آینده. اوز

    با سپاس. از مدیر سایت. آقای. خضری که اینگونه. اخبار مهم و حیاتی. مانند. آینده. آب. اوز. را اطلاع رسانی. میکنند ومردم. ومسولان. را درجریان این امر. مهم قرار میدهند.

  4. حکایت آینده آب اوز. وعملکرد. فرمانداری. اوز

    ما اهالی شهرستان اوز می‌ترسیم که در اثر بی‌خبری از پروژه آب رسانی از خلیج فارس. از قافله سایر شهرهای مجاور عقب. بمانیم و همانند گذشته مسولان آبفای. فارس. اوز. را درحاشیه. وفرعی شدن. قرار. دهند. از فرمانداری. وسایر. مسولان. خواهان. دخالت. واطلاع. رسانی. نمایند

  5. شهروند ساکن بندر

    سپاس از پسین اوز که این اخبار مهم را منعکس می کند . احسنت وآفرین

  6. درحال حاضر همه خوشحالیم و در رقابت که آب خلیج فارس به منطقه برسد و سهم هرکدام هم بیشتر از دیگری . اما غافل از اینکه این طرح چه بلایی بر سر محیط زیست و درجه شوری دریا و نابودی ابزیان و گرمایش منطقه و غیره می آورد . در ایران کمتر پروژه ای با تحقیق و پژوهش انجام می گیرد و بیشتر دستوری و بخشنامه ای است سد گتوند سه سال بعد از اجرای طرح طرح پژوهشی آن اعلام شد و اکنون بلایی برای محیط زیست شده است می ترسم اینجا هم همین باشد و هیچ شهروندی حتی حوصله یا جرات پرسیدن این که طرح پژوهشی این پروژه کجاست و چرا به اطلاع نمی رسانند، ندارند کدام کارشناس محیط زیست دست اندرکار طراحی این پروژه بوده اند چند سال روی این طرح کار کرده اند فکر نکنم کار تحقیقاتی انجام داده باشند اگر هم انجام داده اند کار کارشناسی نبوده است .

  7. خدمت آقای بهرام. رفیعی

    مامردم اوز همانند مردمان. اصفهان. وشیراز. ولامرد. و…. در مرحله اول. به آب شرب وبرای. زندگی. وماندگاری شهرمان احتیاج به این. آب. وپروژها. داریم. مسأله. محیط. زیست. در مرحله بعدی. است باید. بااولویت. بندی. به مسایل. توجه. شود شهرها ومناطقی که در اثر. بی آبی. وتشنگی امکان تخریب وخالی.شدن ازسکونت.و مهاجرت در مسیر آنها قرار میگیرد. موضوع آب. برای. آنها. حیاتی. است. ومحیط. زیست. ودیگر. موارد در مرحله. بعدی. است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد