برگزاری سمینار آموزشی نقش زنان خانه دار در مدیریت مصرف آب با حضور زنان خانه دار شهر اوز

سمینار آموزشی نقش زنان خانه دار در مدیریت مصرف آب با حضور جمعی از اعضای کمسیون امور بانوان، مربیان مدارس ابتدایی و بانوان خانه دار شهرستان اوز برگزار و اصول و روش های کاربردی صرفه جویی در مصرف آب ارائه گردید.

به گزارش پسین اوز و به نقل روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، طی یک سمینار آموزشی با عنوان نقش زنان خانه دار در مدیریت مصرف آب و با حضور اردوان نیکنام معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا استان فارس، عطوفت مدیر امور آبفا شهرستان اوز و جمعی از اعضای کمسیون امور بانوان، مربیان مدارس ابتدایی و بانوان خانه دار این شهرستان، اصول و روش های کاربردی صرفه جویی در مصرف آب به شرکت کنندگان ارائه گردید.

این گزارش حاکی است در سمینار آموزشی مذکور که به همت امور آبفا شهرستان اوز و با همکاری فرمانداری و آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید، نیکنام طی سخنانی ضمن تشریح وضعیت منابع آب در شهرستان اوز و استان فارس بیان داشت: استان فارس یکی از مناطق خشک و نیمه خشک کشور می باشد که به دلیل بروز خشکسالی های متوالی در سنوات اخیر و عدم بارش مطلوب باران در سال جاری  با بحران منابع آب وکم آبی مواجه گردیده است که با ادامه ی این شرایط وضعیت دشواری در آتی خواهیم داشت. در همین راستا شهرستان اوز نیز وضعیت مطلوبی در منابع آب زیر زمینی ندارد و بدیهی است که باید با مدیریت مصرف آب وضعیت موجود مدیریت و کنترل شود. وی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ استفاده ی بهینه از آب آشامیدنی به جایگاه مطلوب خود دست نیافته است و لازم است در این خصوص اقدامات ویژه ی فرهنگی و آموزشی صورت گیرد. نیکنام در ادامه با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که می طلبد با فرهنگ سازی و ترویج اصول صرفه جوئی در جامعه و نیز احساس مسئولیت تک تک شهروندان فهیم در استان از وضعیت تنش زای کنونی عبور کنیم و یا دست کم آثار کم آبی را به حد اقل ممکن برسانیم. وی تصریح کرد:یکی از اقشاری که می توانند نقش به سزایی در مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در مصرف آن داشته باشند بانوان جامعه به ویژه زنان خانه دار می باشند. معاون شرکت آبفا استان فارس وضعیت کنونی منابع آب را بسیار حساس توصیف و خواستار مشارکتی همگانی برای مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه ی این مایه ی حیات بخش شد.

وی در پایان ضمن یاد آوری و اشاره به کاربردی ترین اصول و روش های صرفه جویی در مصرف آب خاطر نشان کرد: به یاد داشته باشیم منابع خدادادی آب، میراث آیندگان است و امانتی است نزد ما که باید به نسلهای آینده بسپاریم. ما در مقابل نسلهای آینده مسئولیم.

گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس حاکی است در این سمینار، انسیه گلابی بخشدار مرکزی شهرستان اوز نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سمینار آموزشی، مدیریت مصرف را تنها راه گذر از بحران کم آبی عنوان و بیان داشت: بی تردید بانوان خانه دار می توانند در مدیریت مصرف آب و آموزش اصول صرفه جویی به کودکان نقشی سازنده و موثر را ایفا نمایند.

گفتنی است در این سمینار آموزشی علاوه بر توزیع بروشور های آموزشی اصول مصرف بهینه ی آب در خانه و خانواده، جوایزی نیز به تعدادی از بانوان شرکت کننده  اهداء گردید.


1 دیدگاه

  1. تعهدات مخزن آب سهمیه دولت

    مسولین آبفا باید به تعهدات خود برای ساخت مخزن آب ۵۰۰۰ هزار متر مکعبی. دولتی در اوز اقدام نمایند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد