برگزاری مراسم پایانی پایتخت کتاب ایران در تهران با حضور پرشور اهالی فیشور

روز سه شنبه هشتم اسفندماه مراسم پایانی چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر برگزیده دوستدار کتاب در تالار وحدت تهران برگزار گردید.

روز سه شنبه هشتم اسفندماه مراسم پایانی چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر برگزیده دوستدار کتاب در تالار وحدت تهران برگزار گردید.

به گزارش سرویس خبر سایت فیشور در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین بلندپایه فرهنگی کشور برگزار شد با توجه به قرار گرفتن فیشور در جمع ده روستای برگزیده کتاب کشور، جمع کثیری از مردم فیشور و اعضاء شورای اسلامی و همچنین فیشوریهای مقیم تهران در این مراسم شرکت کردند.

 از میان ۲۰ روستای راه‌یافته به مرحلۀ نهایی داوری این جشنواره، روستای «فهلیان» از نورآباد ممسنی در استان فارس، به دلیل استمرار در فعالیت‌های ترویج کتابخوانی و انجام برنامه‌های معرفی‌شدۀ سال گذشته، به‌عنوان برگزیدۀ برگزیده‌های چهارمین دورۀ جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

همچنین روستاهای «اسفیدان» از توابع بجنورد در خراسان شمالی، «امامزاده بزم» از بوانات استان فارس، «دهنو لوداب» از توابع یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، فیشور از توابع اوز استان فارس،«بزنج» از توابع اسفراین در خراسان شمالی، «فدافن» از توابع کاشمر در استان خراسان رضوی، «شرف‌آباد» از توابع اشکذر در استان یزد، «قادیکلای بزرگ» از توابع قائم‌شهر در استان مازندران، «حسین‌آباد کارخانه» قند از توابع رامهرمز در استان خوزستان و «باصدی» از نورآباد ممسنی در استان فارس، به‌عنوان روستاهای برگزیدۀ این دوره از جشنواره معرفی شدند. شهر کاشان نیز به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری معرفی شد.

 امید می رود با استمرار فعالیتهای ترویج کتابخوانی در فیشور و حمایت همه جانبه مردم و مسئولین از کتاب و کتابخوانی در سالهای آتی نیز روستای فیشور بتواند جزء برگزیدگان باشد.

در پایان این مراسم جوایز و لوح تقدیر به روستاهای برگزیده اهداء گردید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد