برگزاری نشست مشترک ستاد تنظیم بازار، قرارگاه سلامت و امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان شهرستان اوز

جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار، قرارگاه سلامت و امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان شهرستان اوز در قالب قرارگاه مردمی سازی یارانه ها  با حضور فرماندار و مسئولین در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار فرمانداری برگزار شد.

محمد محمدی فرماندار در ابتدای جلسه از قولی که دولت سیزدهم به مردم داده بود گفت: گام اول آن در خصوص کرونا بود که الحمداله روند ابتلاع و فوتی ها در کشور بسیار کاهش یافته و دولت به قولی که در خصوص انجام واکسیناسیون داده بود عمل کرد و  قول بعدی بحث اصلاحات اقتصادی بود. همچنین دولت یارانه دوماه را به حساب مردم واریز کرده است و کسانی که موفق به دریافت این یارانه ها نشده اند می توانند اعتراض خود را از طریق سایت ها اعلام کنند.

وی افزود: همچنین جا دارد تشکر ویژه ای از نیروهای مردمی، شورای تامین، ادارات صمت، جهاد کشاورزی،  دامپزشکی، بسیج اصناف و دستگاه های دیگر داشته باشیم. قطعاً وظیفه ما صیانت از سفره های مردم است و آرامش خاطر مردم هم در تامین کالاها و هم در قیمت آنان است. در بحث یارانه ها هم مدیریت هزینه ها با خود مردم می باشد. لازم است بحث رسد و کنترل بازار همچنان ادامه داشته باشد و حضور مردم در این بحث ها موثر است. همچنین در بحث قیمت ها برخورد جدی با متخلفان خواهیم داشت. بازرسی هایی که انجام می گیرد هدف آن کنترل قیمت و عدم کمبود کالاها در بازار است. محموله ای از روغن نیز کشف و ضبط شد. بحث مهم دیگر در حوزه آرد و نان می باشد که دولت اعلام کرد فعلا قصد حذف یارانه ها نیست و کنترل در نانوایی ها انجام می گیرد و رعایت ساعت پخت آنان بسیار مهم است که بی نظمی های در سطح شهرستان داشتیم که حتما باید کنترل شود و مردم تخلفات را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند. در این مدت نظارت ها بسیار خوب بود و باعث شد با کمبود کالا در سطح شهرستان مواجه نشویم. از رسانه ها انتظار می رود برای آگاه کردن مردم در بحث طرح اصلاح اقتصادی و مزایای آن اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

در ادامه این نشست ابراهیم ماهوری رئیس اداره صمت ضمن تشکر از حضور نیروهای مردمی، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و ناحیه مقاومت بسیج در طرح بازرسی از مردم شهرستان تقاضا کرد در صورت مشاهده تخلف حتما با شماره ۱۲۴ تماس حاصل فرمایند.

وی در مورد ثبت کالاهای اصناف در سامانه جامع انبارها و دریافت کدنقش افزود: با افرادی که کالاهای خود را در سامانه به ثبت نرسانند برخورد جدی خواهد شد. وی گفت: در جلسه قبل قرار بر ساماندهی میدان میوه و تره بار بود که کراماتی شهردار در پاسخ گفتند که با اوقاف هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

ماهوری از تمامی مردم شهرستان که در این مدت با وی همکاری های لازم را داشته اند سپاسگزاری کرد.

وطن دوست رئیس جهاد کشاورزی، سمیعی رئیس اداره غلات شهرستان لارستان، خیرالنساء نوروزی رئیس دامپزشکی، نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان، انسیه گلابی بخشدار مرکزی و هاشمی از فرمانداری هر کدام در مورد افزایش سهمیه آرد، افزایش قیمت نان فانتزی، ضرورت ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها و دریافت کد نقش، رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و … مطالبی را مطرح کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد