برگزاری همایش تخصصی مهارت های خودمراقبتی 

به گزارش پسین اوز،  به همت مجتمع آموزشی و فرهنگی آفرینش  و با همکاری مرکز مشاوره ندای آرامش و اداره آموزش و پرورش ۱۶دی ماه ۹۸ همایش تخصصی مهارت های خودمراقبتی نقش والدین و هر آنچه باید به فرزندانتان آموزش دهید با حضور دکتر محمد ترکمان فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اوز برگزار شد.

این همایش با قرائت قرآن توسط دانش آموز ارجمندی و خیرمقدم به حاضرین توسط فاطمه قاسمی آغاز شد.

در ابتدا دکتر ترکمان فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان اظهار داشت که مباحث تخصصی در خصوص: تربیت جنسی کودکان و راهنمایی مربیان و والدین، تعریف . ضرورت تربیت جنسی کودکان، باورهای غلط در زمینه تربیت جنسی کودکان، آموزش های جنسی در سنین مختلف، پاسخگویی به سوالات جنسی کودکان، پیشگیری و درمان سوء استفاده جنسی از کودکان، خودارضایی در کودکان، شکل گیری هویت جنسی سالم، پیشگیری از بیداری جنسی زودهنگام را امروز خواهیم گفت. تعریف تربیت جنسی: یکی از انواع تربیت است که باید در کنار سایرین مورد توجه قرار گیرد. ارائه یک سلسله اطلاعات ضروری روانشناختی، جسمانی و دینی درباره مسائلی که به نوعی با غریزه جنسی انسان در ارتباط است. ضرورت تربیت جنسی: پیشگیری از سوء استفاده جنسی کودکان، پیشگیری از برخی علل اختلالات و انحرافات جنسی، کودکان بیشتر در معرض پیام های جنسی فیلم ها، تبلیغات، برنامه ها و نحوه برخورد والدین، پس می توان گفت: همه افراد حق دریافت تربیت جنسی و آموزش جنسی را به طور جامع دارند. هدف از تربیت جنسی پرورش، تعدیل و جهت دهی است نه اوج دادن آنها.

دکتر ترکمان در ادامه سخنان خود توضیحات بسیار مفیدی درباره باورهای غلط در مورد تربیت جنسی: روند تربیت جنسی باید مقطعی و فقط در صورت لزوم در اوایل نوجوانی انجام گیرد. اگر فرزندم نمی پرسد پس نیازی نیست. یک باور غلط است. همچنین شناخت موضوعات جنسی می تواند آسیب رسان باشد و باعث تحریک کودک شود. کودکان هیچ نوع احسایس جنسی ندارند و موجودات جنسیتی نیستند. کودک من در معرض سوء استفاده نیست. از دیگر باورهای غلط است.

آنچه باعث تغییر در نگرش والدین می شود این است که: ما قرار است در مورد آموزش جنسی با کودکان خود صحبت کنیم نه آمیزش جنسی، آموزش مخرب نیست، لازم نیست همه اطلاعات یکجا در اختیار کودک قرار دهیم، فراگیری آموزش جنسی هم چون ریاضی و علوم باید به صورت تدریجی و در طی زمان صورت گیرد.از مفاهیم پایه ای شروع کنیم و متناسب با رشد کودک، جزئیات بیشتری را به مفاهیم پایه می افزاییم را بیان نمودند.

همایش با معرفی کتاب های آموزشی برای حضار در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد