بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در اوز

به گزارش پسین اوز؛ بیش از ۶۰۰۰ دانش آموزان مدارس اوز نمایندگان خود را در شوراهای دانش آموزی برگزیدند.

 انتخابات شورای دانش آموزی سوم آبان ماه ۹۶ در مدارس اوز با حضور بخشدار، شهردار، رئیس آموزش و پرورش، رئیس شورای اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و دانش آموزان در مدارس اوز انجام شد.

در این انتخابات که همه دانش آموزان مقاطع تحصیلی به غیر از سه پایه اول ابتدایی شرکت داشتند، از میان نامزدهای انتخاباتی، نماینده خود را انتخاب می کنند که این نماینده می تواند مسائل و مشکلات دانش آموزان را به مدیران مدرسه اعلام نماید.

نمایندگان شوراهای دانش‌‏آموزی به تناسب جمعیت دانش‌‏آموزان هر مدرسه تعیین می‏‌شود که شامل پنج نفر عضو اصلی است که به ازای هر ۱۰۰ نفر، یک نفر به تعداد اعضای این شوراهای دانش‌‏آموزی اضافه خواهد شد.

رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش گفت: هدف از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی افزایش مسئولیت پذیری و بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان است.

دانشآموزانی که تمایل به کاندیدا شدن در شورا را داشتند، باید ۱۰ روز قبل از انتخابات مشخصات خود را در دفتر مدرسه ثبت می‌‏کردند و رعایت اخلاق و ارزشهای اسلامی و مقبولیت بین دانشآموزان، داشتن روحیه مسئولیتپذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران، برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پایبند به رعایت قوانین مدرسه و… نیز بخشی از معیارهای در نظر گرفته شده در این انتخابات بود.

  در پایان از طرف شورای اسلامی شهر به دو نفر از دانش آموزان دبستان پسرانه حاج یوسف خضری، مدرسه شبانه روزی دخترانه خضری و مدرسه احمدیان به دانش آموزان فعال به قید قرعه با انتخاب مدیر آموزشگاه های آن مدارس هدایایی داده شد.

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد