تاسیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، اوز، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به اتفاق دکتر شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و روسای ادارات منابع طبیعی لارستان، خنج و گراش مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را با دکتر مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

پسین اوز

در ابتدا دکتر حسین زاده با اشاره به عدم استقرار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان اوز گفت: لازم است که در روند استقرار ادراه مذکور در این شهرستان شتاب بیشتری صورت گیرد و مشکلات ۴ شهرستان را تشریح کرد. دکتر منصور اظهار داشت: توزیع استانی وسایل و تجهیزات در اختیار مدیرکل است و از ایشان درخواست دارم که به شهرستان های اوز، لار، گراش و خنج نگاه ویژه ای داشته باشد. دکتر با اشاره به آتش سوزی های اخیر گفت: متاسفانه امسال نسبت به سال های گذشته آتش سوزی ها بیشتر شده است.

استان فارس بیشترین حریق را به لحاظ وسعت و تعدادکل کشور داشته است. وی مهم ترین عامل آتش سوزی را عامل انسانی دانست که ۱۵ درصد آن عمدی بوده است. در ادامه دکتر شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز ۹/۱درصد مساحت استان را تشکیل می دهند. امیدواریم به زودی ساختار اداری شهرستان اوز با پیگیری و کمک فرماندار انجام شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: وجود درخت نخل، گز و کنار و گیاهانی مانند آنغوزه و بابونه از پتانسیل های جنوب کشور و بویژه در ۴ شهرستان جنوب فارس است، که باید با مشارکت مردم برای آنها برنامه ریزی شود.

سپس روسای ادارات لارستان(رضائی) احمدی کشکولی(خنج) و شهسواری (گراش) مشکلات شهرستان ها را مطرح کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد