تاسیس اداره ثبت اسناد بستگی به سازمان امور اداری دارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس اعلام کرد که تاسیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اوز و سه شهرستان جدید استان فارس به ایجاد تشکیلات سازمانی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور بستگی دارد.

به گزارش پسین اوز، با اقدام رئیس دادگستری و فرماندار شهرستان اوز در روز پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ نشستی با حضور مدیرکل و معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار، نائب رئیس شورای شهر، دستیار مردمی فرماندار و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک لارستان و ۵ نفر از فعالان اجتماعی و مدیران مسئول رسانه در فرمانداری تشکیل شد.

در ابتدا فرماندار و سپس رئیس دادگستری مطالبات مردم در تاسیس اداره ثبت اسناد صحبت کردند و لزوم تاسیس این اداره را برای شهرستان واجب و ضروری اعلام کردند. سپس شهردار، دستیار مردم فرماندار و ۲ تن از معتمدان و رئیس ثبت لارستان نیز اعلام کردند شهرستان اوز دارای افزون بر ۲۰ هزار پرونده در ادارات لارستان و جویم دارد که تاسیس اداره در اوز لازم و ضروری است.

در ادامه غلامرضا کیهانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس ضمن تائید ضرورت تاسیس اداره در شهرستان اوز گفت: تعداد پرونده های شما از بسیاری از شهرستان ها کهدارای  اداره هستند بیشتر است. تاسیس نمایندگی به ۲ دلیل برای اوز نافع نیست: ۱- باید نیرو از لار بیاوریم که در حال حاضر تعداد نیروها در شهرستان لار هم کمبود است ۲- نمایندگی چون اختیار ندارد نمی تواند مشکلات را حل و فصل کند.

راه حل من برای تاسیس اداره در شهرستان اوز این است که شورا، معتمدین، امام جمعه، فرماندار، استاندار و نماینده مجلس به سازمان امور اداری و استخدامی کشور مراجعه و برای این شهرستان چارت (تشکیلات) سازمان اخذ تا اقدام شود. البته ما در گزارشی ضرورت تاسیس اداره در اوز را تاکید و تائید می کنیم.

پسین اوز: سخنان غلامرضا کیهانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس مشابه سخنان مدیر کل قبلی است و تفاوتی نکرده است. بنابراین مسئولان محلی باید از تهران موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

 


3 دیدگاه

  1. جناب فرماندار ودیگر مسولان. در اوز توجه. نمایند

    مسولان. شهرستان اوز باید به دانند که چاره کار برای تاسیس اداره ثبت. اسناد واملاک تنها رفتن واقدام کردن. از تهران. است. با هماهنگی. نماینده مجلس وگروهی از مسولین اوز. وملاقات حضوری. با آقای.دکتر حسن. بابایی ریس سازمان ثبت. اسناد. کشور میتوان. همانند. دیگر شهرستانهای تازه. تاسیس که اخیرا صاحب. اداره ثبت. اسناد شده اند در اوز هم. آنرا. مستقر نمود در چند ماه اخیر. شهرستان های. جدید. التاسیس. هرند. در اصفهان. وششتمد وکوهسرخ. در خراسان. جازموریان. در کرمان. وباشت. در کوهگیلویه توسط دستورات اکید. ریس. سازمان. در تهران. دارای. ثبت. اسناد. شده اند. با مکاتبه. وتلفن کردن کاری صورت نمیگیرد

  2. حکایت. اداره ثبت. اسناد. املاک. در اوز

    برخلاف نظر. جناب مدیرکل. اخیرا. در اکثر شهرستان های نوبنیاد در ایران. نمایندگی. ثبت اسناد. تاسیس شده. است. زیرا. در آینده. میشود. با ارتقای. آن. به اداره مستقل. اقدام. کرد. اما. چنانچه منتظر. چارت. سازمانی. وتشکیلاتی. شویم. سالها. طول میکشد. باید. با استقرار نمایندگی. ثبت. در اوز. کار را شروع. کرد

  3. فرماندار وشورای شهر با جدیت. دنبال کنند

    برای اینکه کار تاسیس ثبت اسناد. املاک. در اوز. زودتر. شروع. شود باید. با تأسیس. نمایندگی. این. اداره موافقت شود الان در اکثر شهرستان های جدید. این کار. را انجام. داده اند. ونمایندگی ثبت هم. معمولا با ۴. کارمند کار خودش. را آغاز می‌کند. وبعداز. گسترش. پیدا میکند. ومستقل خواهد. شد با رفتن به تهران این مسایل. حل. میشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد