تجلیل از اعضای هیات اجرائی دبیرخانه پایتخت کتاب

به گزارش پسین اوز، طی آیین ویژه ای از اعضای دبیرخانه هیات اجرائی پایتخت کتاب با اهدای لوح تقدیر و هدیه در تالار شیخ سعدی دانشگاه آزاد اسلامی اوز قدردانی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی خلاصه ای از فعالیت حوزه کتاب و کتابخوانی بویژه امور مربوط به دبیرخانه پایتخت  کتاب را به را به جلسه ارائه داد. فروغ هاشمی گفت: از سال ۱۳۹۵ کارنامزدی اوز برای پایتخت کتاب آغاز شد و در حقیقت تلاشی بود برای بازنمائی و معرفی کارکسانی که قبلا شهر اوز را به عنوان شهر فرهنگی معرفی کرده بودند. وی فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در رده کودکان و نوجوانان را تشریح و ظرفیت های محلی را برای توسعه کتابخوانی یادآور شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز در ادامه گفت: کسب ۲ بار عنوان شهر خلاق کتابخوانی و نامزد پایتختی کتاب در کشور افتخاری است که در تاریخ فرهنگ و ادب جاودانه خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: همیشه حوزه فرهنگ مظلوم و فقیر است؛ چون مسئولان وظیفه دارند ولی علاقمندان، دلسوزان و مثلا اعضای دبیرخانه پایتخت کتاب در این مورد وظیفه نداشته ولی واقعا کارکرده و می کنند که جای ستایش دارد. وی از همکاری رئیس دانشگاه در تشکیل جلسه تشکر کرد.

ابراهیم احمدی دبیر دبیرخانه پایتخت کتاب با اعلام این که با سه هدف: ۱-کتاب در دسترس همه باشد. ۲-افزایش سرانه مطالعه کتاب افزایش یابد ۳-مطالعه و کتاب بتواند روی رفتار افراد موثر باشد، سخنان خویش را آغاز کرد و گفت: از سال ۱۳۹۵ ه .ش ما برای دستیابی به این سه هدف در طرح پایتخت کتاب شرکت کردیم و الحمداله شاهد موفقیت های زیادی در شهر و روستا شدیم.

فیشور روستای دوستدار کتاب در کشور شد و فروغ هاشمی عضو شورای دوستدار کتاب کشور گردید. وی به تشریح سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ پرداخت و مقام های آن سال ها را ذکر کرد و گفت: در سال ۹۸ که موضوع پایتختی کتاب مطرح شد از اوز من و خانم هاشمی و از شیراز مدیران کل ارشاد و  نهادکتابخانه ها و غیره بودند. در صورتی که حق بود مدیران کل از شهرستان های فارس هم حمایت می کردند. احمدی با بیان این که کار ما گروهی بوده است و شهرداری هم ما را حمایت کرده است از یاوران تشکر می کرد.

مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خود را شهروند اوز دانست و گفت: به نمایندگی اداره کل از اعضای دبیرخانه تشکر می کنم. مطمئن باشید تلاش های شما در آینده به ثمر خواهد رسید. امیدبخش اظهار داشت: با صراحت می گویم شیراز که در سال ۹۸ پایتخت کتاب شد وام دار شهرستان اوز است.

من در تمام شهرهای فارس، اوز را الگو و مثال می زنم و خوشبختانه تعداد شهرستان های شرکت کننده از استان فارس در سال ۹۸ به عدد ۲۲ رسید که ۱۷ شهرستان به مرحله نهائی رسیدند و از بین این ۱۷ شهرستان ۲ شهرستان شیراز و اوز جزء ۵ شهر اصلی قرار گرفتند. با قاطعیت می گویم: اوز برای لوح تقدیر و کسب نام فعالیت نکرده است و این برای ما دارای ارزش است.

جعفر راستگو رئیس شوراهای شهر، شهرستان و عضو شورای استان فارس، مسعود کراماتی شهردار، مصیب علیشیر مدیر دفتر نماینده در لار، فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده در اوز، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد، فوزیه زارع مسئول اداره کتابخانه ها، محمدصدیق پیرزاد، حاج احمد عدالتی،ساسان پیرزاد، عبداله معصوم نژاد، رومیصا زمانی نیز به طور مختصر درباره فعالیت های فرهنگی کتاب و کتابخوانی صحبت کردند.

در پایان علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز ضمن تقدیر و تشکر از دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس که به دلیل جلسه اضطراری نتوانست در جلسه حضور یابد گفت: کلید  واژه های مقام معظم رهبری بیشتر به حوزه فرهنگ بر می گردد. وی نشان دهنده شاخص های توسعه در فرهنگ است علی پور افزود: هدف ما ترویج فرهنگ کتابخوانی است. فرماندار از اعضای دبیرخانه، شهرداری، فرهنگ و ارشاد و اصحاب رسانه و نیکوکاران شهرستان یعنی آقایان: عبدالقادر فقیهی و منصور فقیهی نژاد و انجمن نواندیشان تشکر کرد.

 در پایان جلسه لوح تقدیر و هدایا به: ۱- رومیصا زمانی ۲-مسعود کراماتی ۳- جعفر راستگو ۴-محمود محبی ۵-ابراهیم احمدی ۶-محسن مهرآوران ۷-ساسان پیرزاد ۸-فائزه طیوری ۹-مهران عسکری ۱۰-ریحانه حسینی ۱۱-رامش رحمانپور ۱۲-فوزیه زارع ۱۲- ثنا ملاحت اهدا شد.


2 دیدگاه

  1. مثل همیشه زحمات موزه مردم شناسی اوز نادیده گرفته شده است .

  2. نگاه دلسوزانه بک اوزی

    فعالیتهای فرهنگی در حد متعارف خوب اما چنانچه مانند دوران بخشداری بیشتر به فکر اینگونه کارها ونمایشگاههای تکراری عذایی ولباس گشاد و جریانات شپ وطلا و…… مشعول شویم باز از قافله پیشرفت در زمینه عمران وابادی وفعالیت های اقتصادی عقب می مانیم وبیشتر از شهرهای مجاور فاصله میگیریم موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد