تجلیل از عبدالغفار خضری فرهنگی برگزیده در همایش دانشجویان و فرهنگیان منطقه گوده شهرستان بستک

تجلیل از عبدالغفار خضری فرهنگی برگزیده در همایش دانشجویان و فرهنگیان منطقه گوده شهرستان بستک ؛
به گزارش پسین اوز؛ در ششمین همایش و دیدار دانشجویان و فرهنگیان منطقه گوده با علما و اندیشمندان از عبدالغفار خضری چهره فرهنگی برگزیده در روز جمعه ۱۹ بهمن ۹۷ در مسجد جامع روستای چاه بنارد شهرستان بستک تجلیل شد.
این همایش با موضوع دینداری و دانش محوری و هویت دانشجویی مسلمانان در دو بخش برگزارشد. که در بخش اول این همایش با جلسه پرسش و پاسخ اختصاصی حاج شیخ محمدعلی امینی عا لم معروف جنوب با دانشجویان و فرهنگیان بود و بخش دوم این همایش با برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی های: حاج شیخ محمدعلی امینی، فرماندار بستک، نماینده بندرعباس در مجلس شوراى اسلامى دهیار چاه بنارد، سخنرانی عبدالغفار خضری، قرائت مقاله توسط یکی از دانشجویان، قرائت زندگینامه مرحوم حاج شیخ عبدالرحمن مفتی انوه به همراه بود.

این همایش توسط دارالعلوم امام نووی گوده هر سال در یکی از روستاهای این منطقه با تجلیل از چهره های علمی وفرهنگى و معرفی شخصیت های علمی ودینی منطقه گوده می باشد.
عبدالغفار خضری یکی از چهره‌های فرهنگی و برگزیده این همایش بود که از مهرماه سال ۱۳۴۰ در منطقه بستک مشغول به خدمت بوده است تاسیس دبستان نوبهار فتویه و افتتاح دبیرستان مصطفویه بستک و همراه با افتتاح کلاس های مبارزه با بیسوادی در اکثر دبستان های تابعه فرامرزان، جناح، هرنگ و کوخرد و مدارس رویدر از جمله خدمات اوبوده است. از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۶۰ دور دومی از خدمت شان را در پست مهم ریاست اداره آموزش وپرورش در این منطقه سپری کردند. ایشان سرپرستی پست های بخشداری و شهرداری سپس جهاد سازندگی را نیز در شهرستان بستک استان هرمزگان به عهده داشته است عبدالغفارخضرى اهل اوز سپس به شیراز منتقل ودر دبیرستان های ناحیه دو شیراز مشغول به خدمت شد در این هنگام از سوى مدیرکل آموزش وپرورش فارس ونیروهاى انقلابى لارستان پیشنهاد مسئولیت اداره آموزش وپرورش منطقه اوز به ایشان نیز داده شد که مقبول نگردید . وى هم اکنون به دلیل قسمتی از رشته شغلی شان در اداره شرکت حفاری دروا واقع در شیراز نیز مشغول انجام وظیفه است ومدت ۱۷ سال است که از طرف شرکت‌های حفاران فارس برای عضویت انجمن صنفی این شرکت ها انتخاب شده و علاوه در شیراز در تهران هم از حقوق شرکت هاى حفارى دفاع مى کند . از وى به طور ویژه قدردانى واز خدمات این فرهنگى تجلیل به عمل آمد ،
در پایان این همایش از دانش آموزان مقاطع ابتدابی و متوسطه، دانشجویان، فرهنگیان و چهره های علمی خواهران و برادران با لوح سپاس تقدیر شد.از استان هرمزگان بسیارى از فرهیختگان وفرهنگیان واز اوز ولار نیز گروهى ازفرهنگیان در مراسم حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد