تجلیل از عبدالقادر فقیهی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز فارس

به گزارش پسین اوز، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس با رویکرد افزایش ایمنی مدراس با مشارکت خیرین مدرسه ساز عصر روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ در سرزمین سبز شهر صدرا شیراز برگزار شد.


دکتر محمدعلی میرباقری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز برای اولین بار در تهران در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد بعد از آن در خراسان و سپس در فارس تشکیل گردید. میرباقری افزود: در حال حاضر ۳ هزار ۳۰۰ خیر در فارس داریم که یکهزار و ۸۵۰ فضای آموزشی را ساخته اند. دکتر عنایت اله رحیمی استاندار فارس ضمن قدردانی از حضور عبدالقادر فقیهی گفت: خیرین مدرسه ساز با اقدامات خود بهترین اعمال را از خود بجای می گذارند.
عبدالقادر فقیهی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز در امارات متحده عربی طی سخنانی از اظهار لطف مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و استاندار فارس تشکر کرد و گفت: آموزش و پرورش رکن اساسی جامعه بوده و مدارس جایگاه انسان سازی است. وی مدرسه را به عنوان خاستگاه اصلی و دانائی، علم و دانش نام برد و گفت: اگر در کشور بیش از ۶۰۰ هزار خیرمدرسه ساز وجود دارد ما در خارج از کشور یکهزار خیر داریم که تاکنون کمک های زیادی به آموزش و پرورش ایران بویژه جنوب کشور کرده اند. سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس اظهار داشت: خیرین در ۲۰ سال فعالیت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان کمک کرده اند. و در حال حاضر نیز ۶۰ باب فضای آموزشی را تعهد نموده اند.


موصلی افزود: بعد از تهران استان فارس رتبه دوم را خیرین مدرسه ساز کسب کرده اند و ما متعهد هستیم بارویکرد ایمنی مدارس تمام بخاری های غیراستاندار را از مدارس جمع آوری کنیم. در این آئین خیرین مدرسه ساز استان، فرمانداران، بخشداران، روسای آموزش و پرورش و معتمدین شهرستانهای استان فارس حضور داشتند و چند برنامه هنری نیز اجرا شد.
در پایان از عبدالقادر فقیهی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ایران ساکن کشور امارات متحده عربی با اهدای تابلو خوشنویسی شده توسط استاد شهیر خوشنویسی ایران استاد جمال الدین مودب که مجموعه پریشانی وی شامل ۷ وادی هنر اسلامی است که در آن ۱۱ میلیون بار واژه عشق و ۵۵ میلیون ذکر نوشته است و در حال حاضر در کرمان به خوشنویسی می پردازد و تاکنون ۱۱۰ کار بزرگ و ۴۰۰ اثر خوشنویسی دارد تقدیر شد. همچنین از حمید رضازاده مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد و اعلام گردید در هرکجا که نام مدرسه خیرساز باشد نام رضازاده نیر در میان بوده و هست.


از اوز روسای آموزش و پرورش، شورای شهر، سخنگوی شورای استان، دانشگاه آزاد اسلامی، پسین اوز، انجمن نواندیشان، هیات امناهای دانشگاه آزاد و پیام نور، موزه مردم شناسی و جمعی از نیکوکاران و شهروندان حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد