تسنیم و آمنه وطن خواه دو کودک هنرمند حافظ خوان برگزیده جشنواره کشوری جام جهان نما شدند

آیین اختتامیه نخستین جشنواره کشوری جام جهان نما و رونمایی از جشنواره سراسری پنجه آفتاب به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، احمد خاتمی استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی، نسرین پرویزی مدیر واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قدمعلی سرامی ادیب و نویسنده و شماری از اساتیدو نویسندگان و ادبا برگزار شد.


این آیین میزبان برگزیدگان سراسر کشور در بخش های مختلف بزرگسالان و کودکان و نوجوان بود که آمنه و تسنیم وطن خواه ازاستان فارس،شهرستان اوز،روستای کهنه برگزیده نخستین دوره جشنواره بودند که به تهران سفر کرده و اجرای زیبایی در جشنواره داشتند.
با تبریک به این کودکان خوش آتیه و هنرمند و مردم خوب و کتاب دوست شهرستان اوز و اهالی شریف روستای کهنه جا دارد از زحمات و هماهنگی برای حضور کودکان در آیین اختتامیه جشنواره از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز،بخشداری مرکزی،شورا و خیرین و معتمدین روستای کهنه و خانواده محترم این کودکان صمیمانه تشکر نماییم.
به گفته دبیرخانه جشنواره در نخستین جشنواره جام جهان نما که به همت معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ۱۵ آبان تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شده بود، بیش از یک هزار اثر ارسال شده از سراسر کشور مورد بررسی و داوری قرار گرفت. در این جشنواره از دیوان غزلیات حافظ آثاری که مورد خوانش قرار گرفته و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، توسط هیئت داوران انتخاب و مورد بازشنوی قرار گرفت و آثار برگزیده به بخش داوری معرفی شد. این آثار توسط  قدمعلی سرامی، رضا عبداللهی و زهره خسروانی استادان متخصص در رشته ادبیات فارسی ۲۰ دی ۱۴۰۲ مورد ارزیابی قرار گرفت داوران این رویداد فرهنگی قدرت برقراری ارتباط، قدرت انتقال احساس، درست خوانی کلمات، وسعت دامنه صدا، اجرای درست، داشتن صدای رسا و واضح، تناسب لحن و محتوای شعر و رعایت اوزان شعری در خوانش را از عوامل و معیارهای مهم در گزینش نفرات برتر جشنواره جام جهان نما عنوان کرده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد