تسهیلات و امتیازات در ازدواج و فرزند آوری بیشتر

به منظور حمایت از زوج های جوان در آستانه ازدواج، پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت در دوران شیردهی، حمایت از خانواده ها در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیرشاغل، حمایت از مادران دانشجو، اعطای تسهیلات مالی در مسکن، شغل، آموزشی و مشوق های اقتصادی، دولت قانونی به نام «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت » در ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره با اجرای آزمایشی ۷ ساله در ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساند که در ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به تائید شورای نگهبان رسید. این مطلب در آغاز بیست و ششمین نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه شهرستان اوز در شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز توسط اسدالله دشتگرد معاون بهداشتی شبکه بیان شد.

وی که به اتفاق الهام زینلی مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده در نشست حضور داشت، افزود: در این قانون مزایا و امتیازات متعددی به چشم می خورد که به برخی از آنها اشاره می شود:

۱اعطای زمین و واحد مسکونی به خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر.

۲- تسهیلات به دانشجویان متاهل که دانشگاه ها موظف به در اختیار قرار دادن مکان برای زوج باشند.

۳- اعطای تسهیلات برای تولد فرزندان که فرزند اول ۱۰، دوم ۲۰، سوم ۳۰، چهارم ۴۰ و پنجم و بالاتر ۵۰ میلیون تومان با ۶ ماه دوره تنفس و بازپرداخت ۳ تا ۷ سال.

۴- برای هر فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۰ ده میلیون تا سقف سالانه هزار میلیارد تومان برای خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اختصاص می یابد.

۵- مادران با تولد فرزند دوم صاحب خودرو می شوند. ۶- یارانه افراد دهک های اول تا چهارم دارای حداقل سه فرزند که شاغل نباشند تا سه برابر افزایش می یابد.

۷- نیروهای متاهل در استخدام در ادارات از امتیاز ویژه برخوردار می شوند.

۸- مرخصی زایمان با دریافت کامل حقوق و مزایا به ۹ ماه افزایش می یابد و برای تولد دوقلوها به بالا به ۱۲ ماه خواهد رسید.

۹- برای بار اول هزینه درمان ناباروری از سوی بیمه پرداخت می شود.

اسدالله دشتگرد در پایان گفت: دولت سعی دارد افراد را تشویق به تشکیل خانواده و فرزند آوری بیشتری کند.

در ادامه الهام زینلی مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده گفت: در حال حاضر نرخ باروری در کشورهای توسعه یافته کم و در کشورهای توسعه یافته زیاد است. بانک مرکزی اعلام کرده است که وام و تسهیلات فرزند آوری به نرخ باروری شهرها بستگی دارد که شامل شهرستان اوز می شود.

زینلی ضمن تائید سخنان دشتگرد افزود: امید است که اهالی از مزایای این قانون آگاهی یافته و بهره مند شوند.

در ادامه شریف بازرگانی مدیر مسئول پایگاه خبری موزه و سنا ملاحت از پیام اوز در مورد چگونگی پرداخت وام پرسش کردند ملاحت و گفت: آیا بانک خاصی برای وام است؟ که پاسخ داده شد: بانک ها توسط شخص ذینفع انتخاب می گردد. در این رابطه ممکن است در بانکی متقاضی زیاد باشد و نوبت دهی طولانی گردد.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز در مورد تشکیلات این قانون پرسش کرد که پاسخ داده شد: در فرمانداری کمیته ای به نام کمیته قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ریاست فرماندار و دبیری رئیس شبکه بهداشت و درمان وجود دارد که ماهانه تشکیل و مسائل را پیگیری می کنند. در شبکه هم الهام زینلی با شماره موبایل ۰۹۱۷۳۸۱۸۵۷۰ پیوسته آماده پاسخگوئی و راهنمائی می باشد.

نشست که از ساعت ۱۲ ظهر روز یک شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در اتاق ریاست شبکه آغاز شده بود در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.

 


3 دیدگاه

  1. اندر حکایت شبکه بهداشت. ودرمان. اوز

    از آقای دشتگرد معاون شبکه بهداشت. اوز کمال تشکر. داریم اما انتظار میرود که شبکه بهداشت. ودرمان اوز. همانند شبکه بهداشت. شهرستان خنج فعال در جذب. نیرو. واعتبارات. وتجهیزات پزشکی. باشند. تا از حالت. رکود وغیره فعالی. خارج. شوند راستی دیگر. خبری. از ریس شبکه در شهرستان. اوز. دیده نمیشود

  2. فعال اجتماعی. در اوز

    از جناب خضری مدیر سایت سوال دارم که با توجه به رشد. جمعیت (۱/۸۵) شهرستان. اوز. که جمعیت حال حاضر شهرستان. اوز. چند نفر. است. لطفا چنانچه آماری. دارند. اطلاع رسانی. فرمایند

  3. شبکه بهداشت روزهای اول فعال بود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد