تقدیر از مدیران کانون مساجد فرهنگی هنری اوز

با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر دبیرخانه کانون مساجد جنوب فارس از مدیران کانون مساجد اوز تقدیر شد.

به گزارش پسین ا‌وز، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز از سوی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مجتمع علوم دینی اوز به ریاست امام جمعه و دبیری مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضاء شورا، مدیران کانون مساجد و اصحاب رسانه در ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تشکیل شد.

ابتدا فر‌وغ هاشمی دبیر جلسه ضمن تشکر از حضار، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و دستور جلسه را قرائت کرد.

وی ضمن گلایه از مدیر دبیر  خانه کانون مساجد جنوب  فارس گفت: مدیران کانون مساجد ما بسیار فعال و دارای برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری خوب هستند، اما چون در سامانه ثبت نشده، دیده نشده اند و کسانی از مناطق دیگر تجلیل گشتند که خیلی کمتر از ما فعال بودند.

وی درباره نامگذاری معابر و اعضای آن نیز صحبت کرد.

انسیه گلابی بخشدار مرکزی نیز ضمن تائید صحبت‌های فروغ هاشمی گفت: مساجد بخش مرکزی بسیار فعال و دارای برنامه هستند ولی از سوی دبیرخانه مورد توجه قرار نگرفتند و دلیل آن را عدم ثبت در سامانه ذکر کردند.

ابراهیم اخوت مدیر دبیر خانه کانون های مساجد جنوب فارس گفت: در گذشته به صورت گزارش کتبی و به صورت سنتی بود اما از ۵سال پیش، باید تمام موارد ثبت دیجیتالی و در سامانه باشد و کاری از دست ما ساخته نیست. به همین دلیل امسال از شهرستان اوز تجلیل نداشتیم.

وی در ادامه گفت: استودیو ضبط صدا در لار و خنج فعال است و در قرائت قرآن، مناجات و سرود می توان استفاده کرد. در یکی از مساجد اتاق ۳×۴ در نظر بگیرید و مبلی ۴۰۰ هزار تومان بدهید تا شما هم استودیو داشته باشید.

 وی در پایان گفت: شهرستان اوز دارای مساجد زیادی است ولی برای ثبت کانون اقدامی نشده است.

حجت الاسلام احمد عدالتی نیز درباره فعالیت کانون ها  اوز صحبت کرد. حاج شیخ اکبری، ظرفیت مجتمع دینی اوز را معرفی و گفت می توانید از آن استفاده کنید. وحید رضائی مدیر کانون مسجد اهل بیت (ع) ضمن انتقاد از سیستمی شدن فعالیت ها پیشنهاد کرد که راه های جذب جوانان به مسجد را بررسی کنید.

شیخ انصاری رابطه بین قرآن و رمضان را توضیح داد و گفت: ما در رمضان راه و رسم زندگی را تمرین می کنیم.

محمد محمدی فرماندار: ضمن برشمردن جایگاه و اهمیت مساجد گفت: نگاه ما باید اجر از خدا باشد و مساجد را به پایگاه محبت، آموزش و برابری تبدیل کنیم.

شریف بازرگانی نیز برای جذب جوانان به مسجد پیشنهاد داد و احمد خضری نیز همایش شورای فرهنگی را ابزاری برای حل معضلات فرهنگی دانست ولی طرح مشکل و شناخت آن بدون راه درمان مطلوب نیست.

در پایان محبوبه توانگر نیز فعالیت های خویش در مساجد را ذکرکرد و به مدیران کانون های مساجد اوز لوح تقدیر اهدا شد.

 


1 دیدگاه

  1. حاضر درجلسه

    در مورد وقت شناسی و فرهنگ سازی در این مورد هم صحبت شد و تعیین سقف جلسات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد