تقدیر موزه مردم شناسى اوز

به گزارش پسین اوز موزه مردم شناسى شهر اوز به مناسبت سالروز تاسیس وروز اوز پیام تشکرى منتشر کردند که به شرح زیر است :


بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند را شاکریم که توانسته ایم مجموعه ای فرهنگی را به کمک یاران موزه مردم شناسی اوز و با همت حامیان و خیرین فرهنگ دوست به مردم  اوز و کشور عزیزمان ایران، تقدیم نماییم .
با توجه به وجود بیماری همه گیر کرونا، متاسفانه موفق نشدیم مراسم زیبای روز شهرستان اوز را برگزار نماییم . روز اوز هر ساله در ۸ فروردین مصادف با افتتاح موزه در سال ۱۳۹۱ با پیشنهاد موزه مردم شناسی اوز و تصویب شورای اسلامی اوز و نهایتا موافقت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس به عنوان یک رویداد فرهنگی در تقویم گردشگری استان  فارس ثبت شده است .
ما یقین داریم که سال آینده این مراسم را با شکوه هر چه بیشتر برگزارخواهیم نمود.
وجود موزه مردم شناسی اوز که با اقبال عمومی مردم در اهدای اشیایی که در منازل خودشان به یادگار گذاشته  بودند و با رضای دل تک تک آنها را به موزه شهرستان خود اهدا نمودند، نشان از موفقیت در جلب اعتماد عمومی مردم دارد .
جا دارد از پیام محبت آمیز جناب آقای مهندس علی اصغر علیپور فرماندار محترم شهرستان اوز به عنوان بالاترین مقام رسمی شهرستان، جناب مهندس سینا آقایاری بخشدار محترم  مرکزى اوز  ،جناب دکتر جمشید جعفرپور نماینده محترم ومهندس حسین زاده منتخب مردم شهرستان های لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس ، شورای اسلامی شهر اوز ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ،انجمن نو اندیشان ، گروه تاگاره ، انجمن دوستدار کودک اوز ، انجمن اتحاد و‌ توسعه، گروه همگام ، انجمن عمران و آبادانی اوز و سایر تشکل های مردم نهاد اوز  و نیز کمیته ملی موزه های ایران ( ICOM) ، جناب مهندس نجفی رئیس موزه های فارس ،همشهری خوبمان جناب دکتر عبدالمجید ارفعی زبانشناس شهیر ایران ، دکتر بهزاد مریدی( مدیر کل اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تهران ) ، آقای ماشاالله خنجی رئیس میراث فرهنگی بستک و بسیاری از موزه های داخل کشور در مورد *روز شهرستان اوز و سالروز افتتاح موزه اوز* که موجب مسرت و امتنان ما گشته ، از همه آنان تشکر نماییم . 
حمایت های و رهنمودهای مداوم نشریات و سایت های اوز از جمله عصر اوز ، پیام اوز ، پسین اوز ، پیام دانش ، اوز امروز ، مربوطی ، آفتاب لارستان و….چراغ راه ما بوده و هستند .
بر خود لازم می بینیم که از تمامی کسانی که در راه اندازی ، اداره و نگهداری این مجموعه تاریخی فرهنگی که از شروع کار با ما همراه بوده اند از جمله خاندان سوداگر ، هیئت امنای موزه ، کمیته صنایع دستی و تمامی یاران موزه مردم شناسی اوز تقدیر و تشکر نماییم .
همانگونه که علاقمندان موزه مردم شناسی اوز اطلاع دارند موزه اوز علاوه بر نمایش آثار به جا مانده از گذشتگان ، برنامه های فرهنگی از قبیل ترویج کتابخوانی ، برگزاری نمایشگاه در شهر ها و روستا های مختلف از جمله تهران و شیراز و لار و …را انجام داده است و تا کنون از طرف ایکوم دوسال پیاپی  موفق به کسب مقام اول موزه های خصوصی در ایران شده است. قطعا بدون همکاری همه شهروندان اوز ، موفقیت هایی اینچنین نصیب موزه اوز نمی شد . امیدواریم که با یاری و حمایت خیرین  فرهنگ دوست شاهد پیشرفت بیشتر مورزه اوز باشیم .
با تشکر – موزه مردم شناسی اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد