تلاش عاقلانه برای پیشرفت و توسعه شهر

یونس امیدوار : چندین دهه تلاش همه جانبه بزرگان ما در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهرمان ستودنی است، و از آنان بابت پیگیری مسائل شهری و پیشرفت شهرمان در همه ادوار سپاسگزاریم. و یاد همه آنها چه آنان که در بین ما نیستند و چه آنهایی که به لطف خداوند از گرمی وجودشان استفاده می بریم را گرامی داشته و زحمات آنها قابل تقدیر و تشکر است. اجر همگی آنها با خداوند است.
ولی در این راستا و زمانه احساس تغییر در روش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به خوبی حس می شود، و باید با نگاه عالمانه و دیدی باز و فارغ از تعصب های گروهی به عقب ماندگی بخش های مهم و حیاتی شهرمان توجه کنیم تا موجب اعتلای شهر و بخش مان در همه عرصه ها را فراهم آوریم.
ما شهری هستیم که از قدیم الایام خیرین بزرگوار و بلند همت در کنار خود داشته ایم و با وجود فرهنگ والای همت و سخاوت که زبانزد نقطه نقطه کشور و خارج است چنین فرهنگی که نشات گرفته از دید بلند و آگاهی عقلانی و آموزه های دینی است باید فعالیت های خود را در بخش های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و تجاری را بیشتر کرده و از پایه به آنها بنگریم.
این کار با سرمایه گذاری در این بخش ها و با حمایت از نوجوانان و جوانان به خصوص در عرصه آموزشی و داشتن آموزش و پرورش پویا و پرورش مدیران بویژه معلمان و دبیران کوشا و همچنین پزشکان و مهندسان و… است که باعث اعتلای شهرمان می شویم. این امر اتفاق نمی افتد مگر با برنامه ریزی و فعالیت درست و پرورش جوانان در کنار خود و حمایت و اعتماد به آنها داشتن ضروریات در ایجاد امکانات شهری و هدایت کمک های مالی خیرین و تزریق آن به جامعه در این راستا اولویت بندی صحیح و عاقلانه است تا زمینه پیشرفت شهرمان را فراهم سازد. همانطوری که شهرهای مجاور ما عمل کرده و موفق هم شده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد