جانشین پلیس فتا لارستان در جمع مدیران رسانه ها و شبکه های اجتماعی اوز

شورای شهر اوز برگزار کرد:

جانشین پلیس فتا لارستان در جمع مدیران رسانه ها و شبکه های اجتماعی اوز

به گزارش پسین اوز، و به همت شورای اسلامی شهر اوز جلسه مشترک مدیران و مسئولان نشریات، پایگاههای خبری و فضاهای مجازی و جانشین و کارشناس پلیس فتا لارستان در تالار بخشداری اوز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر اوز ضمن سپاس از حضار گفت:در حال حاضر تعداد گروه های مجازی در حال افزایش است. مهران عسکری با اشاره به عملکرد مثبت بعضی از رسانه ها، پایگاه ها و شبکه های اجتماعی در خدمت رسانی به مردم گفت: نباید فضای مجازی را با اینترنت اشتباه گرفت و بطورکلی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فضای تئوری و عملی است که ارتباط کامپیوتری در آن رخ می دهد. وی از حضور سروان یوسف زارعی فرمانده پلیس فتا لارستان، سروان عبدالعظیم دری فرمانده حوزه انتظامی بخش اوز و محمدحسن راه پیما معاون سیاسی و امنیتی بخشداری اوز به خاطر هماهنگی و تشکیل این جلسه سپاسگزاری کرد.

جانشین و کارشناس پلیس فتا لارستان طی سخنانی اظهار داشت: پلیس فتا لارستان مسئولیت ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی در شهرستان های لارستان، گراش، خنج، مهر و لامرد را به عهده دارد و با فعالیت های شبانه روزی سعی می کنیم از تعرض به ارزش ها و هنجارهای جامعه جلوگیری و امنیت را در منطقه برقرار سازیم.

در پلیس فتا اطلاعات جمع آوری شده در وب سایت شامل اطلاعات شخصی، درخواست ها، نظرات و …. کاملا محرمانه و افشا نمی شود و پرونده هائی که در پلیس فتا لارستان مطرح می باشد بیشتر درباره کلاهبرداری اینترنتی که به سه صورت غیر مجاز صورت می گیرد: ۱-اسکیمر: دستگاهی که بر روی خودپردازها نصب می شود و اطلاعات افراد را می ربایند اگر بانک ها دستگاه سبز رنگ ضد اسکیمر نصب کنند، خودپرداز ایمن می شود. ۲-فیشینگ: که یکی از رایج ترین روش های سرقت اطلاعات بویژه در مورد رمز عبور است. ۳-کلاهبرداری وب سایت جعلی، سروان یوسف زارعی افزود: در سال گذشته ۲۱۰ مورد کلاهبرداری اینترنتی داشته ایم که در سه ماهه ابتدای سال ۹۸ این رقم به ۲۴۰ پرونده افزایش یافته است. در ادامه ۱۰ نفر از حضار ۳۲ پرسش مطرح کرده که سروان زارعی به آنان پاسخ گفت: و اعلام شد که شهر فرهنگی اوز در منطقه جنوب از نظر مسائل فرهنگی و اخلاقی کم ترین تخلف را به خود اختصاص داده است.

 

 

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر اوز، شهردار، رئیس دانشگاه آزاد، فرمانده حوزه انتظامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران نشریات، سایت ها و فضاهای مجازی بخش اوز حضور داشتند و سروان زارعی توانست اطلاعات مفیدی را برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی و عوارض و جرائم گزارشات غیر واقعی توهین و افترا و شایعات به حضار ارائه دهد. گفتنی است که فتا مخفف (فضای تولید و تبادل اطلاعات است).


2 دیدگاه

  1. تقاضا. از. شورای محترم. شهر. اوز

    از شورای شهر بخاطر این. جلسه. تشکر میشود. اما. مردم. منتظر. هستند که. شورای شهر برای. استقرار دفتر. پلیس + ۱۰. که. بسار. ضروری. است. هم. با. مقامات. پلیس. لارستان. وفارس وارد. پیگیری. واقدام. شوند. در حال حاضر علاوه بر شهرستان های. مجاور. در بخشهای. جویم. واشکنان. هم. این. دفتر. دایر. است

  2. با سلام ، واقعا خبر مختصر ومفیدى بود از گزارش شما تشکر مى شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد