جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه

با حضور مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز و دکتر فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار شد🇮🇷

به گزارش پسین اوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم؛ پنجشنبه دوم مردادماه۱۳۹۹، جلسه ۳ ساعته بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه با حضور مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، دکتر فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران خنج، گراش و اوز و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، صنعت و معدن، مدیران شرکت‌های صنعتی حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز، روسای دفاتر چهارگانه نماینده مردم، رئیس شورای شهر اوز و جمعی از نمایندگان واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه در فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد.

مهندس حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه از لحاظ وسعت بعنوان وسیع‌ترین حوزه در استان فارس شناخته می شود و شهرک های صنعتی حوزه‌ انتخابیه از لحاظ مساحتی در جایگاه چهارم استانی قرار دارد، بر نیاز نگاه ویژه مسئولین به این موضوع و بررسی و پیگیری مشکلات آنان تاکید کرد.

مهندس حسین زاده با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه از لحاظ زیرساختی دچار مشکلات فراوانی است، خواستار پیگیری جدی مسئولین در این مسئله شد.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده ما در شهرک‌های صنعتی این است که سرمایه‌گذار وجود دارد اما به دلیل نبود زیرساخت های پایه به جهت راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، تمایلی برای فعالیت ندارند و در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری صورت می گیرد.

مهندس حسین زاده در این جلسه بر لزوم افزایش نظارت سازمان‌های مربوطه بر شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و افزود: نظارت بر شهرک های صنعتی خصوصاً در بحث واگذاری زمین بایستی افزایش یابد تا شاهد معاملات غیرمجاز در این مناطق نباشیم.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در پایان اظهار داشت: جهش تولید با حرف محقق نخواهد شد؛ امیدواریم تعامل و همکاری خوبی میان مسئولان دستگاه‌های مختلف به جهت تسهیل در امور صنایع و واحد های تولیدی صورت گیرد تا در عمل این شعار تحقق یابد؛ چرا که شهرک های صنعتی یکی از مراکز مهم اشتغالزایی و اقتصادی در کشور و منطقه محسوب می شود.

دکتر فتوحی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه با وجود ویروس کرونا و تعطیلی بلندمدت صنایع مختلف، رشد چهاربرابری در صنایع استان فارس صورت گرفته اظهار داشت: ۹۸ درصد از صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند و با وجود شرایط شیوع کرونا، شاهد رشد ۴ برابری در سرمایه‌گذاری و توسعه شهرک های صنعتی بوده‌ایم.

دکتر فتوحی با اشاره به حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز، و وجود ۷ شهرک صنعتی در این حوزه تصریح کرد: در این حوزه انتخابیه ۷ شهرک صنعتی وجود دارد که ۳ شهرک آن در لارستان است و باقی در دیگر شهرستان‌ها؛ و همین امر سبب اشتغالزایی فراوانی شده است و این نشان دهنده استعداد بالای صنعتی این حوزه انتخابیه در استان و نیاز به توجه بیش از پیش مسئولین است.

وی افزود: استقبال سرمایه‌گذاران به حدی بوده است که با کمبود واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی مواجهه هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پایان گفت: امیدواریم که در سال جهش تولید با کمک سرمایه‌گذاران، مسئولین و دولت اتفاق‌های خوبی در منطقه صورت گیرد.

حسنی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در این جلسه خواستار احداث شهرک صنعتی در بخش‌های جویم، بنارویه، صحرای باغ و روستای بلغان شد.

افزایش حق‌النظاره چاه شهرک، اضافه شدن ۱۵ هکتار زمین به شهرک لار، کمبود آب در شهرک صنعتی حسن لُری و ناحیه صنعتی پشته سنگر لار، احداث جاده دسترسی به شهرک صنعتی بیرم و برق‌رسانی، از جمله درخواست هایی بود که توسط فرماندار ویژه لارستان بیان شد.

فرودی، فرماندار شهرستان گراش با بیان اینکه شهرک صنعتی گراش نیازمند توسعه است اظهار داشت: شهرک صنعتی گراش ۴۰ هکتار است که ۱۶ هکتار آن اراضی ملی است که در جهت فعالیت‌های اقتصادی پاسخگو نیست.

وی افزود: از دیگر مشکلات شهرک صنعتی گراش، نبود آب شرب، نبود نگهبان و پیگیری دوناحیه صنعتی ارد و فداغ است که بایستی در دستورکار قرارگیرد.

علی‌پور فرماندار شهرستان اوز در این جلسه اظهار داشت: در فاز اول و دوم شهرک صنعتی اوز مسئله آب، گاز و برق پیگیری شده است اما زیرسازی و آسفالت هنوز صورت نگرفته است.

وی افزود: بزرگترین مسئله شهرک صنعتی اوز مشکل زیست محیطی است که باعث شده این شهرک در گرید ۲ باقی بماند.

عباسی، فرماندار شهرستان خنج با بیان اینکه قیمت اراضی شهرک صنعتی خنج مطلوب سرمایه‌گذاران نیست تصریح کرد: قیمت بالای اراضی در این شهرک سبب کاهش استقبال سرمایه‌گذاران شده است که بایستی مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: از مهمترین مشکلات شهرک صنعتی، مسئله برق است که بصورت ویژه پیگیری های لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه روسای چهارگانه دفاتر نماینده، مسئولین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، صنعت و معدن، و تعدادی از نمایندگان واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه به بیان مسائل و مشکلات پرداختند که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و مسئولین مربوطه قول مساعد پیگیری را دادند.

در پایان نیز از چند واحد صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی اوز به جهت بررسی مشکلات و خواسته‌ها بازدید بعمل آمir


2 دیدگاه

  1. این جلسه در سهرستان اوز برگذار شد اما اوز فاقد ادارات محیط زیست منابع طبیعی واداره صمت است ودرجلسه روسای این ادارات از لار گراش خنج حضور داستند ولی اوز فاقد نماینده درین اداره ها بود جا دارد فرمانداری فکری به نماید

  2. اندر حکایت اداره منابع طبیعی اوز

    اداره منابع طبیعی واب خیز داری در هر شهرستان از ادارات اصلی وکلیدی است که نبود ان در اوز خیلی محسوس است فرماندار محترم بفکر تاسیس این اداره مهم باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد