جلسه شورای استان فارس

جلسه شورای استان فارس با حضور دکتر رضایی ریس کمیسیون عمران مجلس ، دکتر لقمانی مدیر کل دفتر شهری ، مهندس صحراییان فرماندار جهرم ، مهندس جعفری ریس شورای شهرستان شیراز ،دکتر امیدوار معاون عمرانی فرمانداری شیراز در سالن اجتماعات فرمانداری شیراز برگزار شد .
جلسه با صحبتهای مهندس خرمی ریس شورای استان فارس آعاز شد و ایشان بعد از خوش آمد گویی در ارتباط با مشکلات اقتصادی کشور صحبت کرد و از وضعیت بی ثباتی اقتصادی در کشور انتقاد نمود و اظهار خرسندی کرد که دومین بار است، اعضای شورای استان با دکتر رضایی جلسه دارند .

سپس دو تن از اعضای شورای استان نطق پیش از دستور خود را ارائه دادند . دکتر

موسوی ریس کمیسیون حقوق و نظارت شورای عالی استانها در نطق خود گفت : لازم است در مدیریت اقتصادی کشور خوب عمل شود و تاکید کرد بر اجرای قانون ۸۷ شوراها و اصل ۱۹ ، ۲۰ و ۱۰۱ قانون اساسی و جلوگیری از تبعیض . و خواستار حضور فعال شورای استان در کمیته برنامه ریزی استان شد و گفت تبعیض یک مصیبت است .
ایلیوش شریفی دیگر عضو شورا نیز ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی خواستار برخورد با مفسدان اقتصادی شد .

سپس چند تن از اعضای شورای استان تقاضاها و مسائل مربوط به دستور جلسه را بیان کردند و مهندس راستگو نماینده لارستان و عضو کمیسیون عمران استان فارس نیز در ارتباط با پروژه های نیمه تمام و مشکلات کمیته های تطبیق و ساختمان شورای استان صحبت کردند . و مهندس اسماعیلی مسول کمیسیون عمران استان نیز در ارتباط با جاده ها و قیر رایگان صحبت کردند .
مهندس صحراییان فرماندار جهرم گفت : امیدوار است که همگی دیدی استانی داشته و باری را از روی دوش استان برداریم و ضمن تقدیر از کمیسیون عمران استان و ریس آن مهندس اسماعیلی ،گفت شوراها نهادهایی سیاست گذار و تصمیم ساز هستند .
دکتر لقمانی دیگر مهمان جلسه ضمن صحبت در مورد شورای استان و بررسی مسائل مختلف مربوط به آن گفت : پیمانکاران به دلیل نرسانات ارز حاضر به همکاری در مناقصات نیستند و پرسیدند آیا در مجلس اقدامی برای ثبات انجام گرفته است ؟

پس از صحبت مهمانان حاضر در جلسه دکتر رضایی به ایراد سخن پرداخت و نکات مهمی را بیان کردند . دکتر رضایی گفت : شوراها از جنس قوه مقننه هستند و با مجلس از یک خانواده هستند .
دکتر رضایی به موارد زیر اشاره کرد :
*پروژه های ناتمام زیادی داریم، خوش بین هستم منابع پروژه های عمرانی تحقق پیدا کند و امیدوارم به لحاظ ریالی مشکلی در این زمینه به وجود نیاید .

*پیمانکاران سرمایه های کشور هستند در توزیع اعتبارات مشکل داریم و پیمانکار اسناد و اوراق میگیرد و نقد کردن آن همراه با تنزیل است و به این خاطر کیفیت پروژه ها پایین آمده .

*اکثر شهرداریها ورشکسته هستند و در مجلس مصوب شده از طریق سازمان شهرداریها اقدامات انجام گیرد و پول تزریق شود .

* بیش از ۵۰۰ هزار مهندس در آمدشان از حوزه مسکن است و بخش مهمی از در آمد شهرداریها نیز در همین حوزه است و حتی در اشتغال هم مسکن بسیار تاثیر گذار است .

*گرفتن عوارض از واحدهای خالی به تعادل در عرضه و تقاضای مسکن کمک میکند .

* کمیسیون عمران مجلس فرصتی است که استان فارس کمتر استفاده کرده و استانهای دیگر در این زمینه بهتر استفاده کرده اند .خود نمایندگان نیز باید هم افزایی داشته باشند .پروژه های استانی زیادی مثل بزرگراه . راه روستایی . سدها . بخش ریلی و ….. وجود دارد که میشود بهتر کار کرد .

* شورای استان در کنار مجمع نمایندگان است و میتوان در جهت اجرای پروژه ها بهتر نتیجه گرفت .

* تلاش در مجلس بر آن است که مبنای در اختیار قرار دادن قیر تناژ باشد نه ریال چون اخیرا در این مورد مشکلاتی به وجود آمده .

دکتر رضایی در پایان اعلام کرد که در جلسه مهر ماه شورای استان به همراه مهندس خندان دل معاون عمرانی وزارت کشور در جلسه حضور پیدا خواهند کرد و
از کمیسیون عمران شورای استان فارس جهت حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دعوت کردند .

لازم به ذکر است در پایان جلسه برخی نمایندگان شوراها مشکلات مناطق خود را انتقال و نامه ها و تقاضاهای خود را تحویل دادند .


1 دیدگاه

  1. اوزی از بندرعباس

    مردم اوز انتطار دارند که اقای راستگو درسفر له شیراز پیگیر کارهای اوز هم باشند در مورد پیگیری مخزن اب اداره ثبت اسناد ودادگاه دفتر پلیس ۱۰ اوز به ابن ادارات احتیاج دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد