دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن

کتاب دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن تالیف یعقوب کامجو چاپ و منتشر شد.

به گزارش پسین اوز کتاب دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن تالیف یعقوب کامجو در قطع وزیری و ۵۵۸ صفحه مصور از سوی انتشارات پیروز تهران در یکهزار نسخه و بهای ۱۵۰ هزار تومان چاپ و منتشر شده است. کاظم رحیمی نژاد به عنوان مقدمه درباره این کتاب قلم زده است و می نویسد: انتشار چنین آثاری می تواند شروع فرایندی دامنه دار در بازشناسی لارستان کهن باشد.

یعقوب(صمد) کامجو از فعالان اجتماعی و فرهنگی که در دور قبل عضو شورای اسلامی شهر لار نیز بوده است است به عنوان دیباچه در ۱۴ صفحه به معرفی لارستان پرداخته و سعی کرده است که جایگاه لارستان را در دوران گذشته به اختصار ولی مستدل به خوانندگان معرفی کند. او می نویسد گرچه در متن کتاب علاوه بر آثار شهرستان لارستان در مورد شهرستان های اوز، گراش، خنج، بستک، لامرد و مهر نیز ذکر شده است ولی اظهار امیدواری کرده، که آثار تاریخی شهرستان های نام برده شده و بویژه شهرستان بندرلنگه جمع آوری و مورد بررسی قرار دهد.

کتاب و دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن براساس حروف الفبای فارسی تقسیم بندی با عکس و مستند به معرفی آنها پرداخته است. این کتاب می تواند منبع خوبی برای محققان و نویسندگان باشد.

پسین اوز برای یعقوب (صمد) کامجو آروزی موفقیت دارد. کتاب مذکور در موزه مردم شناسی اوز قابل دریافت است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد