دانشگاه آزاد اوز پایگاه و کانون وحدت کشور است

به گزارش پسین اوز؛ ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی کشور در همایش مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد با رویکرد وحدت و تقریب سعی کرده است به دنبال مدل تربیتی تقریب باشد. بنابراین یکی از وظایف دانشگاه آزاد فراهم سازی رشد و تربیت نیروی انسانی بر اساس تفکر تقریبی و وحدت گرایی است. چون امروزه هر صدمه و لطمه ای که به مسلمانان وارد می شود در نتیجه تفرقه و عدم وحدت است. محمد مهدی طهرانچی، شهر اوز و دانشگاه آزاد را از نظر وحدت و تقریب مهم و قابل احترام دانست.

فرماندار شهرستان اوز با اشاره به خدمات وحدت آفرین سردارسلیمانی گفت: شهرستان اوز نماد وحدت در جنوب است. علی اصغر علی پور با تبین مقوله وحدت و تقریب در جنوب کشور اظهار داشت: جنوب شرقی استان فارس یعنی لارستان و اوز می توانند الگوی وحدت در کشور باشند و مقام معظم رهبری از وحدت لارستان یاد کرده است.

حجت الاسلام دکتر مختار موسوی خرم امام جمعه لار با اشاره به وحدت جنوب کشور اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه ما برنامه ریزی برای پسا وحدت است و باید جلسات نقد و هم اندیشی علمای سنی و شیعه در دانشگاه آزاد برقرار شود.

حجت الاسلام حامد علم الهدی رئیس کارگروه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار داشت: ایجاد وحدت عزم همگانی لازم دارد و همه باید دخالت کنند. ملت و دولت در کنار هم می‌توانند وحدت را همگانی و سراسری کنند.

شیخ صالح انصاری رئیس مدارس علوم دینی اوز با اشاره به آیات قرآن توجه به عملکرد ها را پایه وحدت دانست. وی تعامل مردم و مسئولان را اساس وحدت خواند و گفت در همه فرقه ها و مذاهب اسلامی مردم را به سوی وحدت رهنمون می سازد.

 گفتنی است که یکی از ۶ فعال تقدیر شده عبدالقادر فقیهی از اوز بود.

مشاوره عالی و رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد در این آیین اظهار داشت: برای تقدیر از فعالان حوزه تقریب مذاهب و برگزاری نخستین همایش از بین ۱۰ استان کشور و استان فارس و از بین چندین شهرستان فعال شهرستان اوز و دانشگاه آزاد اوز برگزیده شد. دکتر علی سروری مجد افزود: دانشگاه آزاد از پایگاه و کانون وحدت محسوب می‌شود و الگویی برای سایر دانشگاه هاست. دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: برای استان فارس و دانشگاه آزاد مایه فخر است که نخستین همایش مجمع تقریب مذاهب در دانشگاه خیرساز شهرستان اوز برگزار می شود.

عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد مرکز اوز سخنانش را در دو بخش شهرستان اوز و دانشگاه آزاد خلاصه کرد و گفت: فرهنگ در این شهرستان ریشه‌دار و مردم آن با کتاب و ادب انس دارند. وی دانشگاه آزاد را نماد وحدت و همدلی و مشارکت خیرین و مردم دانست. خضری متن پیام عبدالقادر فقیهی بانی دانشگاه‌های آزاد و پیام نور را قرائت کرد. فقیهی از اینکه نتوانسته در همایش شرکت کنند اظهار تاسف نمود.

مجری برنامه فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز بود. ائمه جمعه و دانشگاه‌های استان فارس و مسئولان شهرستان اوز و لار و برخی از خیران در این همایش حضور داشتند و ۶ نفر از فعالان حوزه تقریب مذاهب قدردانی و به آنان لوح تقدیر اهدا شد. همایش در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۳ بهمن آغاز و در ساعت ۱۰:۳۰ با صلوات پایان یافت و حضار به ویژه دکتر طهرانچی از قسمت‌های مختلف دانشگاه آزاد بازدید و اظهار رضایت کرد و از خیران اوز به ویژه عبدالقادر فقیهی تشکر نمود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد