درگذشت امام جمعه کاریان

به گزارش پسین اوز، و به نقل از سردار نوروزی از کاریان، شادروان حاج شیخ محمد صدیقی امام جمعه روستای کاریان کهن در سال ۱۳۲۲ در روستای کاریان دیده به جهان گشود، تحصیلات مقدماتی را در روستا گذراند و تحصیلات حوزوی و دینی را در مدرسه عالی احمدیه و نزد اساتید مرحومان حاج شیخ احمد و حاج شیخ محمد فقیهی و حاج شیخ عبدالرزاق ابونجمی  سپری کرد.

وی در دهه اول انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ پس از رحلت پدرش مرحوم حاج شیخ عبدالهادی صدیقی عملا امور شرعیه کاریان و اقامه نماز جمعه را به عهده گرفت. حاج شیخ محمد صدیقی روحانی وارسته و فاضل در شهرستان های لار، خنج، اوز و گراش نام آشنا و در میان مردم بلوک هرم و کاریان و بخش جویم لارستان و بطورکلی اهالی سنت جنوب فارس و شمال هرمزگان مورد احترام و مشهور بود.

وی یکی از منادیان وحدت محسوب شده و پیوسته همراه و همگام با سادات جلیل القدر لار مرحومان حضرات آیات سیدعبدالعلی آیت الهی و سید مجتبی موسوی لاری در راه اتحاد و وحدت گام بر می داشت. شیخ صدیقی در بین اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت جنوب کشور احترام ویژه ای داشت.

وی در اثر ابتلا به بیماری کرونا در روز پنجشنبه ۶ آذز ۹۹ در بیمارستان امیدوار شهرستان اوز بدورد حیات گفت و در روز جمعه با رعایت دستور العمل های بهداشتی در مقبره خانوادگیش بدون حضور مردم به خاک سپرده شد. فرزندان و اقربای مرحوم شیخ صدیقی پیشاپیش حضور و تجمع مردم را به دلیل بیماری کرونا در محل دفن، نهی و منع کرده بودند.

شادروان شیخ محمد صدیقی دارای ۶ فرزند ذکور به نام های شیخ نظام الدین، شیخ عبدالمجید، شیخ عبدالسلام، شیخ عبدالرئوف، شیخ عبدالهادی و شیخ عبدالحمید می باشد. روحش شاد.  


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد