در برنامه روز هوای پاک انجمن تاگاره وعده داده شد؛ اهدای زمین برای ساخت کتابخانه روستای گلار

به گزارش مهشید خضری، دبیر انجمن طبیعت گردی تاگاره: روز هوای پاک امسال با شعر خوانی و معرفی فعالیت های کتابخوانی باشگاه کتابخوانی بوسار و خاول همراه شد.
این برنامه که به همت انجمن علمی، فرهنگی و طبیعت گردی تاگاره اوز با همراهی شورای اسلامی، دهیاری روستای گلار، پروین صالحی، تسهیلگر باشگاه کتابخوانی، و اعضای انجمن صورت گرفت، مسیر سبز روستای گلار تا قلعه قدیمی که از آثار باستانی روستاست پیمایش شد.


پس از خوش آمدگویی، اعضای باشگاه کتابخوانی (سیداحمد و حوا هاشمی و صالحی) از فعالیت های خوب ترویجی گفتند و از دیده شدن فعالیت هایشان در بازدید مسئولان کشوری به ویژه علی اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده حوزه کودک و نوجوان، که بانی تمام فعالیت های کتابخوانی و باشگاه ها در روستاها و شهرهای ایران شدند سخن گفتند و از تمام نویسندگان به نامی که به روستای گلار سر زدند تشکر کردند.
سپس، پروین صالحی از فعالیت های خوب روستا گفت و از این که طی دو سال چه زحمت هایی کشیده شده است و کودکان و نوجوانانی که حتی صحبت در جمع را تجربه نکرده بودند اکنون در جشنواره شاهنامه خوانی و گلستان خوانی و غیره شرکت می کنند، کتاب های خوب معرفی می کنند، با انتشاراتی ها و نویسندگان خوب کشور آشنا هستند، به دیدار مسئولان می روند و با آنان به گفتگو می نشینند و از ایده ها و برنامه هایشان می گویند و افزود: از مسئولان منطقه و روستا انتظار بیشتری داریم. گلار روستایی است که با وجود فعالیت های خوب ترویجی هنوز کتابخانه ندارد و ما قفسه های مغازه ها و خانه بچه ها را با کتاب پرکرده ایم و در کوچه ها و دشت و صحرا کتاب می خوانیم و با عشق کار می کنیم. هرچند مکان مهم نیست اما خوشحال می شویم اگر کتاب ها پراکنده نباشد و کارها متمرکز باشد و از همراهی خانواده ها، فروغ هاشمی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، که همراه همیشگی برنامه هاست، و انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز که یک روز شاد و به یادماندنی را برای اعضای باشگاه ها کتابخوانی و مردم روستای گلار به یادگار گذاشتند تشکر کرد.


انجمن تاگاره نیز به رسم یادبود چند کتاب مرتبط با طبیعت به مناسبت روز هوای پاک و سه نهال برای مسیر سبز روستای گلار اهدا کرد.
در ادامه فروغ هاشمی از همراهی شورا و دهیاری و معتمدان روستای گلار و پروین صالحی و تک تک اعضای باشگاه ها تشکر کرد و افزود: انجمن طبیعت گردی تاگاره سال هاست که جدا از فعالیت های طبیعت گردی و خدمت به طبیعت، فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست، آموزش و سایر برنامه ها را در دستور کار دارد و فعالیت ها را همچنان ادامه می دهد و امروز به مناسبت روز ملی هوای پاک (۲۹ دی ماه) به روستای گلار آمدیم.
وی از همراهی همگی تشکر کرد و گفت: کودکان گلاری سال گذشته جزء برگزیدگان جشنواره شاهنامه خوانی بودند و در کوهپیمایی صبحگاهی امروز و در گرامی داشت روز هوای پاک شرکت کردند. گاهی از همین کودکان می آموزیم و درس می گیریم.
سپس، از فعالیت های خوب ترویجی روستای گلار که به واسطه تسهیلگر روستا شکل گرفته بود صحبت کرد و افزود: امروز به واسطه فعالیت های خوب روستا همه روستای گلار را می شناسند و با فعالیت های خوب روستا آشنا هستند.
در این برنامه، شیخ کامل انصاری اعلام کرد زمینی برای ساخت ساختمان کتابخانه روستا اهدا خواهد کرد و تقاضا کرد خیرین و معتمدان همت کنند تا به زودی ساختمان احداث شود.
پریا کاریانی، کوچک ترین عضو حاضر، نیز شعر آتش نشان را برای حضار خواند و مورد تشویق قرار گرفت.
انجمن طبیعت گردی تاگاره ضمن تبریک دوباره روز هوای پاک به هموطنان عزیز و همراهان از رییس شورای اسلامی و اعضای شورا و خیرین و معتمدان روستای گلار و از شیخ کامل انصاری که بهترین هدیه را در روز هوای پاک به مردم گلار اهدا نمودند سپاسگزاری می کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد