در شورای اداری اوز: بیمه روستائی از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کند

به گزارش پسین اوز جلسه شورای اداری در ۹۸/۶/۱۲ در تالار بخشداری با حضور امام جمعه، اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیاران و سایر اعضای شورای اداری به ریاست بخشدار تشکیل شد.

در این جلسه بخشدار ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یارانش گفت: امروز در خدمت مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس و همکارانشان هستیم. محمدحسین آتش فراز افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است که هر هفته یا هر ماه یکی از مسئولان ادارات در نماز جمعه مسائل و مشکلات مردم را تشریح کنند و بخشداری هم هر ۲ ماه یک بار میزخدمت در نماز جمعه برقرار نماید. بخشدار، ارتباط بیشتر مردم و مسئولان و آگاهی از مشکلات مردم را هدف این برنامه ها دانست. حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه نیز در ابتدای جلسه از حضار و مهمانان تشکر کرد و گفت بیمه یک مسئله اجتماعی است که مشارکت در آن را توصیه می کنم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس گفت: تا پایان سال ۱۳۹۷ افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار روستائی و عشایری در استان از صندوق مستمری ماهیانه دریافت داشته اند. محمد ذوالانوار گفت: روستائیان و عشایر برای تامین آینده خود و خانواده هایشان بیمه شوند تا از مستمری بازنشستگی، از کارآفتادگی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق بیمه ای برخوردار شوند. وی اظهار داشت کشاورزان، روستائیان و عشایر بیش از ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال سن می توانند به عضویت صندوق به در آیند. ذوالانوار هدف از بیمه روستائی را جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر، امیدواری به زندگی آینده در مناطق روستائی و دوراندیشی برای روزهای سخت پیری و از کار افتادگی دانست. مدیر صندوق فارس و بخشدار اوز به دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا تاکید کردند تا مردم را تشویق کنند تا در صندوق بیمه روستائی عضو شده و از مزایای فراوان آن بهره مند شوند. بخشدار با بیان اینکه سعی خواهیم کرد صندوق کارگزاری بیمه را در اوز تاسیس و مسئولیت آن را به شهردار سابق آقای نوید خادم پور بدهیم.

در ادامه از ادارات برتر بخش اوز به شرح زیر قدردانی شد:

۱- فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲- سید یوسف حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان ۳- سروان دری فرمانده نیروی انتظامی ۴- محمدرضا عباسی رئیس اداره برق ۵- اصغر شکاری رئیس جمعیت هلال احمر ۶- خیرالنساء نوروزی رئیس اداره دامپزشکی ۷- عبداله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف ۸- مهران عسکری رئیس سابق شورای اسلامی ۹- قدریه غیاثی رئیس کمیسیون بانوان ۱۰- فوزیه زارع کتابدار کتابخانه اندیشه.


1 دیدگاه

  1. جهت اطلاع همه دلسوزان اوز

    با تشکر از همه مسولان بخش وشهر اوز لطفا برای تاسیس ادارات ودفتر پلیس ۱۰ که اخیرا در بخش بنادویه هم تاسیس شد اقدامی انجام دهید همه کارها را موکول به شهرستان شدن اوز نکنید قرار بود نمایندگی میراث فرهنگی هم دایر شود که انهم نا مشخص شده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد